Bukefalos 28 år!

Är det här vettiga parselar?

G

Gisburne

Jag sitter och kollar runt på vilka parselar som finns, allra helst i brunt (och i storlek shetland). Drive Out har en som heter Pfiff Presentation, men är den vettig för det priset? Jag tycker att det är svårt att se på bilder på svarta selar hur de egentligen ser ut när det inte finns någon förstoring.

En annan av deras, Pfiff Vario, ser rejälare ut men har istället inga bakselar. (Och så finns den ju bara i svart! ;) ) De är också mycket billigare och då blir jag lite skeptisk... :cool:

Ni som kör shettisar i par, vad har ni för parselar? Vilka är bra? Ideal Harness vet jag att många har men deras priser drar ju iväg för varje år... :crazy: Finns det nåt mer eller mindre likvärdigt som inte kostar över 10.000:-?
 
Sv: Är det här vettiga parselar?

Hittade Ideal Lux Maraton för under 10.000:- i parutförande hos Selar.se. Inga bakselar, men ser schysst ut. Nåt att satsa på? Varför, varför inte?
 
Sv: Är det här vettiga parselar?

min parsele är budgetalternativet Pfiff standard, http://ponnytravprylar.e-butiken.se/?artnr=P007291
Det är ju ingen superlyx men helt ok tycker jag. Jag har den i enbet också och är nöjd även där.

Pfiff Vario har jag som enbetssele men jag gillar inte däckeln. Den är aldeles för vid, ligger inte bra på mina ponnyer. Men jag vet andra som är nöjd med den, så det är väl olika...

Hade jag råd skulle jag bara ha Imperial (IR sport hos selar.se). Jag har en sån enbetssele, helt underbart läder!
 
Sv: Är det här vettiga parselar?

Ja, jag tillhör ju en av dem du har frälst! Imperial är bäst! :bow:Det är verkligen som du säger, lädret är underbart (ALLT med den är underbart).
 
Sv: Är det här vettiga parselar?

Pfiff Vario är en sådan som jag har, dock enbet. Den är ganska kraftig, men jag har inte upplevt den som klumpig, men jag har ju å andra sidan inte kört med den (ännu? ;)).

Lte foton från tömkörning har jag i alla fall... Dock utan lite små detaljer som skackelöglor, brösta och sådant.
zally3-1.jpg


zally2-1.jpg


zally1-1.jpg


Jag tänkte ta med den på måndag också, så om du vill kan du ju provköra den då...
 
Sv: Är det här vettiga parselar?

Bra, då kollar jag på den på måndag. :)
 
Sv: Är det här vettiga parselar?

Ja, IR Sport ser ju rejäl ut... *kollar bilder* Men dyr! :crazy: Varför ska det alltid vara så...?



Men vad tror ni om Ideal Lux Maraton som jag hittade då?
 
Sv: Är det här vettiga parselar?

jag har bara provat enbetsselen (i storlek full) och den är helt ok. Ganska lik IR i modellen, bra däckel och brösta. Men lädret känns tjockt och stelt, det är stor skillnad mot IR. Men med användning och smörj så borde väl det bli bra :) Det är ju bättre kvalitet än Pfiff standard i alla fall, men om det är mer per krona vet jag inte?
 

Liknande trådar

Körning Jag kikar ibland på annonser på begagnad rockard till shetland - kanske får jag nån gång loss pengar så jag kan köpa något bättre än det...
Svar
11
· Visningar
2 464
Senast: ameo
·
Körning Ok, det är inte akut, men jag tänkte att det är bra att börja kolla efter vilken utrustning man vill ha, och sele är redan bestämt, men...
Svar
1
· Visningar
1 155
Senast: kolblakkur
·
M
Körning Har nu tittat på selar från drive out och även kikat in på selars hemsida.. Fanns tre, kanske fyra på drive out som kan vara...
Svar
14
· Visningar
2 450
Senast: M-Meduza
·
T
Körning Jag håller på o mixtrar med tillpassningen på minishettisen som jag inte är riktigt nöjd med. Jag tyckte det var bra först men det tar...
2
Svar
30
· Visningar
3 123
Senast: Fjunet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp