Bukefalos 28 år!

Är det möjligt att... *spinnoff på föda upp lantbruksmaskiner*

Cattis_E

Trådstartare
En av grannskapets elbilar blivit kär OCH lyckats förföra en lantbruksmaskin?

Jag har en obehaglig känsla av att något varit här och haft partaj med vår Valle.
Misstänker i så fall en vit Kia som åker förbi här ofta. Hon såg ut som en sådan typ som bollar runt flera män samtidigt.

Jag hoppas verkligen det inte blir någon avkomma, har ingen aning vad det skulle kunna bli.

Någon med erfarenhet?
Är det ens en möjlig korsning?
Någon som har bildbevis på en korsning?
 

Bifogade filer

  • IMG_20220617_164518.jpg
    IMG_20220617_164518.jpg
    505,1 KB · Visningar: 166
Fy vad oseriöst av KIAns ägare :rage: vad ska dom göra med eventuella avkommor. Blocket för en billig peng? Hamna hos kreti och pleti som inte har nån erfarenhet av lantbruksmaskiner. Jag hoppas innerligt att dom går till skrot
 
Fy vad oseriöst av KIAns ägare :rage: vad ska dom göra med eventuella avkommor. Blocket för en billig peng? Hamna hos kreti och pleti som inte har nån erfarenhet av lantbruksmaskiner. Jag hoppas innerligt att dom går till skrot
Ja. Frågan är om jag behöver oroa mig för att hon kommer hit igen för att lägga äggen här? I ett försök att hemlighålla.

Men samtidigt borde äggen kräva ruvning?
Så då kanske hon rymmer nån helt annanstans?
Eller lägger inte elbilar ägg som traktorer gör?
 
Ja. Frågan är om jag behöver oroa mig för att hon kommer hit igen för att lägga äggen här? I ett försök att hemlighålla.

Men samtidigt borde äggen kräva ruvning?
Så då kanske hon rymmer nån helt annanstans?
Eller lägger inte elbilar ägg som traktorer gör?
Dom lägger ägg dom med. Små ägg som vanliga fossila personbilar. Väldigt lätt att ta fel på dom då dom åxå är vita.
Hoppas du får nån ordning på det hela. Tycker det är fult att utnyttja din traktor så här. Traktorer har åxå känslor. Tycker du ska kräva ersättning
 
Dom lägger ägg dom med. Små ägg som vanliga fossila personbilar. Väldigt lätt att ta fel på dom då dom åxå är vita.
Hoppas du får nån ordning på det hela. Tycker det är fult att utnyttja din traktor så här. Traktorer har åxå känslor. Tycker du ska kräva ersättning
Är äggen väl separerade som hönsägg då? Det är väl så traktoräggen brukar vara?
Eller mer ihopklibbade som till exempel insektsägg kan vara?
 
Både och. Jag har sett dom ligga utspridda över fälten men sen samlar honan ihop dom i gigantiska högar
Men det är väl de vanliga traktoräggen som samlas ihop i högar?
Jag har för mig att el-bilar är som gökar, dom lägger sina ägg hos någon annan som får ruva och föda upp dom. Det är därför man luras att tro att dom gör som traktorerna...
El-bilar är väldigt sneaky :cautious:
 
Men det är väl de vanliga traktoräggen som samlas ihop i högar?
Jag har för mig att el-bilar är som gökar, dom lägger sina ägg hos någon annan som får ruva och föda upp dom. Det är därför man luras att tro att dom gör som traktorerna...
El-bilar är väldigt sneaky :cautious:
Vad tror du om el-hybriderna, de skrämmer mig. här är en som låg i bakhåll på något. helt ljudlöst!
1657739620914.png
 
Men det är väl de vanliga traktoräggen som samlas ihop i högar?
Jag har för mig att el-bilar är som gökar, dom lägger sina ägg hos någon annan som får ruva och föda upp dom. Det är därför man luras att tro att dom gör som traktorerna...
El-bilar är väldigt sneaky :cautious:
Hmmm.
Såg något konstigt ute i ett skjul idag.. Ska fota i morgon så får ni säga vad ni tror.
 
Men det är väl de vanliga traktoräggen som samlas ihop i högar?
Jag har för mig att el-bilar är som gökar, dom lägger sina ägg hos någon annan som får ruva och föda upp dom. Det är därför man luras att tro att dom gör som traktorerna...
El-bilar är väldigt sneaky :cautious:
Jodå dom lägger åxå i högar. Hybriderna gör som gökar däremot. Dom kan dessutom som @Tranan påpeka, vara riktigt otäcka. Har stött på några.
 
Visa bifogad fil 95176

Jag har inte sett föräldrarna men tanten som hade den sa det var elbil och traktor. Trodde hon skämtade men kanske inte?
I UK uppstod livskraftiga hybrider redan på 20-talet. Tack vare att de hade intakt reproduktionsförmåga utvecklades en lokal stam. De brukar vara svagare och långsammare än renrasiga traktorer, men de är mycket arbetsvilliga och plikttrogna för de uppgifter som passar deras kapacitet. Stabilt temperament, enkla och trevliga att ha att göra med.
73c28c4fdc8b67dfa0972369980d7797--growing-up--s.jpg
 
Visa bifogad fil 95176

Jag har inte sett föräldrarna men tanten som hade den sa det var elbil och traktor. Trodde hon skämtade men kanske inte?
Hmmm. Den ser ju inte så funktionell ut.
Jag menar jämfört med en lantbruksmaskin.
Där ser man ju tydligt att korsningsaveln måste stävjas och oseriösa ägare skaffa en uppstallningsplats 😈😡.
Ett sådant ställe där en garageägare ansvarar för att de uppstallade bilarna inte ger sig iväg vind för våg.
 
Hmmm. Den ser ju inte så funktionell ut.
Jag menar jämfört med en lantbruksmaskin.
Där ser man ju tydligt att korsningsaveln måste stävjas och oseriösa ägare skaffa en uppstallningsplats 😈😡.
Ett sådant ställe där en garageägare ansvarar för att de uppstallade bilarna inte ger sig iväg vind för våg.
Ja väldig tråkigt att föda upp maskiner som bara klarar släta underlag. Tanten sa den hade vissa problem med underlagsrädsla förutom de rent fysiska problemen att ta sig fram. Men själv tyckte hon det passade henne fint då hon inte kunde ta sig ut i terrängen med tant-käppen och tant-skorna ändå.
Jag gissar det blir svårt för eventuella avkommor att klara sig på din gård, du behöver nog omplacera dem till ett amazonlager eller nått.

Du kan ju spana efter Kian och skriva ner reggnumret, kanske kan du lokalisera ägaren och be hen betala hälften av kostnaderna?
 
Alltså nu hittade jag det här på en undanskymd plats.
Kan det vara ägg?
Och i så fall, vad sjutton är det för insvepning?
Vem har gjort den? Kian själv?
Nån annan?
 

Bifogade filer

  • IMG_20220714_105724.jpg
    IMG_20220714_105724.jpg
    410,1 KB · Visningar: 52
Ja väldig tråkigt att föda upp maskiner som bara klarar släta underlag. Tanten sa den hade vissa problem med underlagsrädsla förutom de rent fysiska problemen att ta sig fram. Men själv tyckte hon det passade henne fint då hon inte kunde ta sig ut i terrängen med tant-käppen och tant-skorna ändå.
Jag gissar det blir svårt för eventuella avkommor att klara sig på din gård, du behöver nog omplacera dem till ett amazonlager eller nått.

Du kan ju spana efter Kian och skriva ner reggnumret, kanske kan du lokalisera ägaren och be hen betala hälften av kostnaderna?
Bra idé.
Fast jag tror mer på att slumpa bort dem till lågpris på blocket. Det tycks ju finnas alla möjliga original som köper och säljer knäppa saker där... 😇
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lädervård
  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp