Bukefalos 28 år!

Är det nu man får börja gnälla?

V

vansinnet

Hade BF igår, och ingen bäbis har det kommit.
Som de flesta förutspådde så ser det ut som att jag kommer att få gå över tiden ett par dagar.
Frågan är ju bara hur många!

Änsålänge verkar bäbis då inte alls ha en tanke på att komma ut.
Inga starkare förvärkar, ingen slempropp, ingenting..
Däremot mår jag bättre än vad jag gjort på länge. Inte ens fogarna gör lika ont som tidigare, och än fast jag är trött som sällan annars så känner jag mig í fin form.
Jag pysslar och städar här hemma och håller på i stallet som vanligt.

Min kompis Emma, som tar hand om Lindy och som verkligen är hur engagerad som helst i mig och graviditeten brukar titta ingående på mig så fort vi ses, och sedan sucka lite besviket och säga: "Näe, du ser inte sådär svullen och sliten ut än!"

Och det ska man väl egentligen ta som en komplimang :D

Nej, nu jäklar får ni hjälpa mig att peppa bäbisen att komma ut snart!
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

:bump::banana::bump: Jaaaaaaaa peppar!!!!!! :bump::banana::bump:

Ps det kan dröja länge än moahahahahahahahaha


:p

Nio dagar över tiden är bra, då får man fina bebisar ;)
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

det är skit trist att behöva gå över tiden (gick själv över två veckor med min)men samma dag som dom skulle sätta igång mig så ville hon ut utan vare sig mediciner eller nåt:DPeppar hej vilt att du snart får bebisen på magen, så underbart:love:
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Japp, gnäll på bara! Jag har en känsla av att jag har en likadan tråd om två veckor med tills dess kan jag öva mig på att försöka tvångstänka ut din bäbis.
*sätter pekfingrarna i tinningarna och hummar konstigt* ;)
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

:bump::banana::bump: Jaaaaaaaa peppar!!!!!!

Ps det kan dröja länge än moahahahahahahahaha


:p

Nio dagar över tiden är bra, då får man fina bebisar ;)

Hm, min kompis tyckte också jag kunde vänta nio dagar så hon hinner hem från Gran Canaria :D
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Japp, gnäll på bara! Jag har en känsla av att jag har en likadan tråd om två veckor med tills dess kan jag öva mig på att försöka tvångstänka ut din bäbis.
*sätter pekfingrarna i tinningarna och hummar konstigt* ;)

Ja, det är bra att du övar, så kanske din bäbis kommer på rätt datum. :D
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Hejja bebis kom nu ut:banana:
Din mamma vill få ett slut :bump::bump:

(Och vi vill vet hur du ser ut) :D

:banana: :banana: :banana: :banana:

Haha, rimstugan!

Tack för alla peppningar! Imorgon ska jag upp till min mormor och heja på släkten som ska åka skidtävling, då kanske den peppas och vill komma ut.
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Det jobbigaste är ju egentligen alla som ringer, sms:ar och hela tiden undrar om man inte åkt iväg snart..
Man kan ju knappt gå på toa utan att folk blir oroliga :p
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Jag vet.....

Jg gick över 9 dar och ibland tyckte man att de andra väntade på babyn mera än oss föräldrar.

Sms :"har det hänt nåt än?" I slutändan ville man bara ringa och skrika NEJ FÖR HELVETE! :p
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Bebisen kommer ut när den är klar.

Jag mockade ur en superskitig box, kollade på ett hus och fick en supergod middag av mina föräldrar på kvällen och dagen efter så kom Rasmus :D
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Idag har jag varit på skidtävling och hejat, varit på födelsedagskalas, kvällsfodrat pållar och hållit igång hela dagen.
Verkar inte fungera något vidare.

Kanske dags att prova den berömda färdknäppen.. igen :angel:
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Den funkade för min kompis, hon fick igång sin förlossning några dagar före BF!

Själv fick man inget de sista typ 2½ månaderna :mad: Dumma unge att ha skallen så långt ner!
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Jag förstår precis hur du känner dig - och jag har ändå en vecka kvar tills beräknad förlossning. Jag håller på att bli tokig redan nu, så att gå över tiden känns otänkbart.

Så jag peppar och hejjar på att bebbe tittar ut nuuuu! :)
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Mina tips för leverans.

Lasta av två ton hö
alt koka kalops

:rofl::rofl:
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

men då är man ju utmattad redan i början av förlossningen...kan ju inte vara alltför bra?

Men är man desperat och vill få ut bebben så har man kanske litet val? ;)
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Den funkade för min kompis, hon fick igång sin förlossning några dagar före BF!

Själv fick man inget de sista typ 2½ månaderna :mad: Dumma unge att ha skallen så långt ner!

Typiskt.
Kan väl inte påstå att man fått så mkt av den varan här heller, men det beror inte på bäbisen iaf :mad:
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Jag får nog lära mig att koka kalops isåfall, för lasta hö vågar jag då rakt inte :crazy:
Får knappt röra en grep i stallet ens, förrän stallgestapo kommer och tar den ifrån mig :mad:
:rofl:
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Själv är man "bannlyst" från stallet sedan ett par månader tillbaka (fick höra redan from v. 14 att jag borde tagga ner, trots att jag mådde toppen och inte fick mage förräns i v. 26). Längtar sååååå till att få hoppa upp i sadeln och fräsa iväg i vårsolen - men det får vänta tills bebbe är ute, vi har "landat" och jag har gått ner ett par kilo.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Barn BF idag och ingen bebis verkar vilja titta ut. :mad: Slemproppen började iofs släppa häromdagen, men förutom det så har jag inte haft...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 064
Senast: WithoutFaith
·
T
  • Låst
Övr. Barn jag VET att det är jättevanligt men jag håller på att gå åt här känns det som. Varje dag, med 5-30 minuters mellanrum (går i perioder...
Svar
12
· Visningar
1 354
Senast: Nowis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp