Bukefalos 28 år!

Är det värt uppgradera till Upper House på Gothia Tower?

cewe

Trådstartare
Jag och mannen ska till Göterborg i början på februari (båtmässan) och vi får resa och hotellrum betalt.
Men vi är också erbjudna lägga till 2,700 kr själva och då få bo på Upper House istället för "vanliga" hotellet.
Är det någon som bott där och är det värt lägga dom pengarna?
Jag har aldrig bott 5-stjärnigt i hela mitt liv O_o
 
Jag och mannen ska till Göterborg i början på februari (båtmässan) och vi får resa och hotellrum betalt.
Men vi är också erbjudna lägga till 2,700 kr själva och då få bo på Upper House istället för "vanliga" hotellet.
Är det någon som bott där och är det värt lägga dom pengarna?
Jag har aldrig bott 5-stjärnigt i hela mitt liv O_o

Jag tänker som så att hur mycket tid kommer ni spendera på hotellrummet? Oftast ( ? ) så duschar man och fixar sig i ordning där och sen går ut. Sen kommer man tillbaka och går och lägger sig?

Med det sagt så har jag aldrig varit där själv och alla är vi olika. Men jag hade använt 2700kr till nåt roligare :)



Sjäkv hittade jag pangpris 2000kr på en flygbiljett mellan LA och Stockholm och när jag fick erbjudande om att uppgradera till business class för ca 700kr extra så tog jag det. Tänkte då att det var min enda chans jag någonsin kommer ha råd att långflyga business class, men det är ju lite annorlunda än ett hotellrum.
 
Det hade jag aldrig gjort. En av poängerna är väl också utsikten då, antar jag? I februari är det med 98% sannolikhet jämngrått dygnet runt i Göteborg.

Ja, utsikten och en annan typ av frukost i en annan matsal. Man har nog tillgång till det finare spa:et och sådär också, om jag minns rätt.

Har inte bott där själv men varit på visning ett par gånger och visst är det fint, men jag skulle inte ens lägga till en femhundring extra för att bo där.
 
Ja, utsikten och en annan typ av frukost i en annan matsal.

Jag har ätit frukost där och den enda skillnaden är att matsalen ligger högt upp med utsikt och matsalen känns lite lugnare och trevligare än den vanliga, för övrigt så är det inte någon speciell frukost.
 
Jag har ätit frukost där och den enda skillnaden är att matsalen ligger högt upp med utsikt och matsalen känns lite lugnare och trevligare än den vanliga, för övrigt så är det inte någon speciell frukost.

Ah, då har jag fått fel för mig. När jag var där på en visning berättade de att de har en kock som lagar allt "to order" så att säga (omeletter och sånt där). Men det kan ju vara inaktuellt, jag minns inte om det var nu sist eller 2015 :)
 
Ah, då har jag fått fel för mig. När jag var där på en visning berättade de att de har en kock som lagar allt "to order" så att säga (omeletter och sånt där). Men det kan ju vara inaktuellt, jag minns inte om det var nu sist eller 2015 :)
Dom kan ju ha ändrat sedan jag var där och jag äter mest ostmackor och kokta ägg, så jag hade nog inte ens tänkt på att det fanns en kock. :D
 
Ah, då har jag fått fel för mig. När jag var där på en visning berättade de att de har en kock som lagar allt "to order" så att säga (omeletter och sånt där). Men det kan ju vara inaktuellt, jag minns inte om det var nu sist eller 2015 :)

Så var det i all fall senast i maj i år, då fanns det dels en väldigt trevlig liten buffé, men sedan fick man även beställa olika smårätter som gjordes av kocken efter beställning.
 
Så var det i all fall senast i maj i år, då fanns det dels en väldigt trevlig liten buffé, men sedan fick man även beställa olika smårätter som gjordes av kocken efter beställning.

Ja det känns som om det var i julas jag hörde just detta. De hade en massa roliga frön och granolas och sånt också minns jag.
 
Jag och mannen ska till Göterborg i början på februari (båtmässan) och vi får resa och hotellrum betalt.
Men vi är också erbjudna lägga till 2,700 kr själva och då få bo på Upper House istället för "vanliga" hotellet.
Är det någon som bott där och är det värt lägga dom pengarna?
Jag har aldrig bott 5-stjärnigt i hela mitt liv O_o

Jag tycker att Upper House är väldigt trevligt.
Fri tillgång till deras härliga spa (krävs dock tidsbokning), lyxig frukost, fantastisk utsikt, riktigt sköna sängar och rymliga, fräscha rum. Dessutom så är det väldigt lugnt på hotellet över lag, klart uppskattat i alla fall av mig och min sambo!
Eftersom ni ”endast” betalar 2700 kr för det, hade jag helt klart valt att bo där istället för Gothia.
 
Ja det känns som om det var i julas jag hörde just detta. De hade en massa roliga frön och granolas och sånt också minns jag.

Det stämmer!
En riktigt trevlig liten frukostbuffé. Garanterat inte så stor som Gothias buffé, men det urvalet Upper House har på sin buffé, det är enligt mig verkligen toppen.
 
Det blir nog upper House. Sa mannen kan ge mig det i julklapp/födelsedagspresent :p
Troligtvis kommer flera andra välja Upper House och det är lite trevligare bo i närheten av varandra.
 
Vi bodde på Upper House när vi skulle på julmarknaden på Liseberg och det var värt pengarna! Så fint och mysigt. Kanonfint spa med utsikt! Sängarna i rummen var to die for! Och badkaret i badrummet var också så bra!

Frukosten vad både vanlig buffé, samt en meny där man kunde beställa saker.
 
Jag säger kör!!
Har ni tid att hänga på spaet är det värt, och hotellet är så bra!
Personalen är den bästa hotellpersonal jag varit med om och rummen fina, sängen jätteskön och badrummen super!

Min bästa hotellupplevelse - lätt!
 
Jag ska erkänna att jag älskar att bo på "fina" hotell - det ska alltså inte röra sig om guld-kranar i badrummet, inte den typen av "fint" men jag väljer definitivt finare alternativ om jag har råd. I ditt fall hade jag valt Upper House, definitivt. Jag tycker, personligen, att det gör jättemycket för en resa om hotellrummet är riktigt inbjudande, även om man bara sover där och inte mycket mer. Liksom motsatsen - en trist hotellupplevelse kan dra ner en resa rätt många grader.

(Och nej, jag bor aldrig superflott och extremdyrt. Har aldrig bott på Four Seasons, om man så säger.)
 
Jag ska erkänna att jag älskar att bo på "fina" hotell - det ska alltså inte röra sig om guld-kranar i badrummet, inte den typen av "fint" men jag väljer definitivt finare alternativ om jag har råd. I ditt fall hade jag valt Upper House, definitivt. Jag tycker, personligen, att det gör jättemycket för en resa om hotellrummet är riktigt inbjudande, även om man bara sover där och inte mycket mer. Liksom motsatsen - en trist hotellupplevelse kan dra ner en resa rätt många grader.

(Och nej, jag bor aldrig superflott och extremdyrt. Har aldrig bott på Four Seasons, om man så säger.)
Största upplevelsen när jag var i Normandie var hotellrummet :o Det var en suite i ett medeltidshus med en spiraltrappa upp i ett torn och en säng större än mitt vardagsrum hemma. Så vi ägnade mycket tid av semestern åt att ligga och mysa, att undra var de köpt lakanen och hur de fått upp sängen i rummet (vi hittade inga skarvar utom i hörnen - så de måste ha plockat isär den och lyft in den genom fönstren med kran)
 
Prestigesviten på La Reine Mathilde i Bayeaux. Fast det kanske jag som är lättköpt

(De bad om ursäkt för hur dyr den var (1500 kr/natten) och kompade oss frukosten - och vi var de allra första som bodde i den)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp