Bukefalos 28 år!

Är din tråd borta?

Sv: Är din tråd borta?

Det är inte så enkelt att det handlar om vad man vill och inte vill läsa.

Forumet säljer reklamplatser. Varför betala för reklamplats när man kan göra gratis reklam i trådar som tillåter länkar direkt till butiker?
 
Sv: Är din tråd borta?

jag skapade en tråd förut som hette typ" satsningstråd" där visade jag junis och mina framsetg och jag bad dem andra att lägga in om sina hästar med mål och sånt, var väl kanske 1 år sedan och den låg på gnägg och det fanns ingen mer av vad jag såg . varför försvann den? lika min kompis gjorde nån liknandne när min försvann bara att den handlade om hennes sköthäst, den togs bort så fårt hennes sköthäst hade namnet imre el thair, Det handlad eliksom inte om avel elelr nåt men ändå togs den bort bara för att hennes skötarhäst hette imre el thair, hatar ni imre eller varför gillar ni inte han?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Är din tråd borta?

Det låter inte som den tråden hör hemma på Utrustning - låter mer som en tråd för Ridning (för att undvika missförstånd - DETTA är forumet UTRUSTNING).
 
Sv: Är din tråd borta?

den låg på gnägg! eller finns det en till uppletartråd på ett anant forum? :S
 
Sv: Är din tråd borta?

Föreslår att du skickar ett PM med din fråga till huvudmoderatorn för Gnägg, detta är som sagt Utrustning.
 
Sv: Är din tråd borta?

hej, jag la in en ny tråd ganska nyss (sadelutprovare igen)och nu är den borta. varför? jag använde inga namn, ville iofs få råd genom pm om vem man kunde anlita, men ville även ha råd om vilken sadel som kunde passa osv... förstår inte riktigt. okej om tråden enbart handlade om vilken jag skulle anlita.
 
Sv: Är din tråd borta?

PM-vädjan och uppmaning om diskussion om enskilda yrkesutövande föll tråden för.

Skriv om den och uteslut diskussion och efterlysning så kommer den att funka fint för forumet.
 
Sv: Är din tråd borta?

Man kan väll känna sig lite dum när man skapar n tråd av MISSTAG, nån hänvisar trevligt till en annan tråd ( som amn skapat tidigare), en moderator håller med och TAR BORT tråden dom hänvisats till? :O
 
Sv: Är din tråd borta?

Mycket konstigt att man inte kan hjälpa varandra på detta forum! :cool:

Tex jag hittar inte Plastkättingar som jag vill ha i min stallgång. Men bukes medlemmar får inte tipsa mig om vart det KAN finnas att få tag på, alltså därmed kan vi medlemmar inte hjälpa varandra på det sättet!! Idioti enligt mig.

Att man inte kan efterlysa hästar är väl också helt klart idioti. En häst kan ha blivit stulen och någon på buke kanske bor granne med just den hästen som visas å¨bild, som har blivit stulen. Då kan den buke medlemmen hjälpa en annan buke medlem - men icke - Vi får INTE hjälpa varandra på det sättet det är ju inte rätt eller hur!! :eek:
 
Sv: Är din tråd borta?

Det är jättetråkigt att du tycker detta är ett så dåligt forum, men jag vet att det finns många andra hästforum som kanske inte har samma regler.

Lovis
moderator
 
Sv: Är din tråd borta?

Hej! Såg att min tråd som jag lade in igår var borttagen. När jag blev medlem på Bukefalos trodde jag att det var ett ställe där man kunde utbyta tankar, erfarenheter och information. När jag nu förstått att man inte får lägga in en efterlysning i forumet så undrar jag HUR jag ska göra för att få information?

Jag sökte ett företag som säljer hästprodukter och jag är helt övertygad om att många medlemmar här har den informationen jag söker. HUR kan jag få reda på den informationen utan att strida mot Bukefalos mycket stränga policy? Hade varit jättetacksam för den hjälpen eftersom jag inte själv kan hitta någon information om företaget.
 
Sv: Är din tråd borta?

En efterlysning är en efterlysning. Google brukar hjälpa de flesta om man funderar ut rätt sökbegrepp.
 
Sv: Är din tråd borta?

Jag är fullt medveten om att en efterlysning är en efterlysning. Men HUR ska jag göra för att få tag på informationen? Om inte kan ni väl rekomendera något annat hästforum där man inte har så otroligt snäva regler? Om jag hade kunnat hitta informationen på google så hade jag såklart inte frågat här!! Däremot är jag helt säker på att någon medlem här kan hjälpa mig. Har läst alla klagomål här och tycker nog at ni borde ta i beaktande att det är väldigt många som saknar funktionen att kunna efterlysa saker och ställen.. Borde ni inte lyssna på era medlemmar och deras önskemål?
 
Sv: Är din tråd borta?

Du får gärna rikta din kritik till Gunnar, som grundat och driver det här forumet.

Som du säkert vet har regeln tillkommit för att förhindra gratisreklam. Vem bekostar annonsering på ett forum där man kan göra reklam gratis i trådarna? Utan reklamintäkter tror jag inte Bukefalos hade varit så stort som det faktiskt är idag.

Jag tycker inte reglerna är "otroligt snäva", jag vet och frekventerar forum med betydligt hårdare regler än så här.
 
Sv: Är din tråd borta?

KL

VAR hittar jag tråden efterlysning då, min tråd ärr också borttagen och jag trodde verkligen den skulle ligga här men tydligen under efterlysning men VAR finns den tråden??
 
Sv: Är din tråd borta?

kl

Jag förstår absolut varför man inte kan ha efterlysningar etc i detta forumet.

Den största anledningen (tror jag) är just att det skulle bli för mycket gratis-reklam. Och om företagen kan göra gratis-reklam så kommer de inte att köpa en annonsplats och därmed går grundaren miste om pengar. Och inte vill nån sitta och driva en sida utan någon som helst inkomst (förutom moderatorerna då:bow:). Logiskt och enkelt.

För det andra så är det grymt trist att läsa efterlysning efter efterlysning.

Tycker förövrigt Lovisaleonora_ har förklarat saken mycket bra.
 

Liknande trådar

Bukefalos Hej! Jag har återvänt till Buke efter många års bortavaro och då får man ju uppdatera sig lite på forumreglerna 🙂 Jag känner mig dock...
Svar
4
· Visningar
1 169
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Upptäckte att min tråd där jag efterlyste tips på Mödravårdscentraler i Stockholm tagits bort. Varför får man fråga efter sånt här...
Svar
6
· Visningar
1 011
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 170
Senast: Sezziyanen
·
Fälttävlan Det kommer ju regelbundet frågor om skydd i terrängen, precis som det hela tiden kommer nya skydd. De flesta trådar är rätt röriga, med...
Svar
7
· Visningar
7 686

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp