Bukefalos 28 år!

är dom här nåt att ha??

Har inte haft dem själv, men om du söker här så har det varit diskussioner om dem tidigare. :)
 
Jag har ett par, fastjag har inte köpt dem från börjes, men jag tycker dom är bra. Vet inte hur dom är i stl.
Men när jag köpte mina hos min lokala handlare så fick jag gå tillbaka med dom för dom var för stora, eller ja resåren var för stor, så om satt lösa.
SÅ min stora häst fick för första gången ha ett par Medium i skydd... :rofl:

Men jag tror inte dom är så dåliga... Jag har köpt mina neopren skydd där och dom var fasen mer hållbara än min eskadron som jag köpte hos min lokala handlare.
Vissa fynd göra man faktiskt hos Börjes.
 
Jag har ett par sådana till vår ponny. Är jättebra tycker jag. Har alltid suttit som dom ska. Har haft dom i ca ett år nu och det syns knappt på dom. Hopptränar varje vecka. Bra pris är det oxå :)
 
Jag tänkte köpa sådana när jg köpte min häst men de fanns bara i bruna och det ville inte jag ha...
Men de verkar bra!
 
Om det är samma skydd som dom hade med sig på Göteborg Horse Show förra året så är dom INTE att rekommendera. Stenhårda i torrt hemskt läder... :crazy:
 
de flesta är stenhårda i lädret
plopparna kan lossna efter ett tag

har du tur så håller dina men har du otur så håller de inte
 
Har dem inte själv, men har en kompis som köpt dem. De är rätt hårda och har lite taskit passform... Inga skydd jag skulle rekommendera av det jag sett. :smirk:
 
Okej, då köper jag dom inte. Jag vill inte chansa, de e så krånngligt att byta när man beställt på postorder.
 
Jag klämde på dom när det var globen horse show, de va mycket mjukare än jag trodde. Jag skulle kunna tänka mig att köpa dom om jag hade någon att använda dom på. Dom är ju inte så dyra. Men man får tänka på att skruva åt piggarna ibland efter vad jag har hört.
 
Ja, de kostar ju inte så mkt. Och det är möjligt att passformen blir bättre av flitig användning och smörjning. Min kompis har inte använt sina så mkt, så det kan ju vara därför de sitter dåligt. :)
 
hon som hade min pållis för mig hade såna på han.. jag tycker dom verkar jättebra.. ska köpa såna när jag vet vilken färg på sadeln det blir :smirk: men man får tänka på att dra år piggarna :)
dom ör rätt hårda i början..men man får smörja dom coh använda dom så blir det bättre :)
 
Hur skruvar man åt piggarna? Är det typ skruvar i dom så man tar en vanlig mejsel??
 
Du kan nog skruva åt dem med fingrarna, risken finns ju bara att gängorna till slut blir så slitna att det inte går att skruva i dom längre utan att dom faller av istället.

Alltså grejen är att kvaliteten o materialet på dom skydden skiljer sig! En omgång har varit i stenhårt läder, nån annan omgång har varit nåt mjukare material som jag inte vet om det har varit läder?

Visst dom är ju billiga så det kan kanske va värt att prova, men det är ju lättare om man kan välja bland skydden i affären o ta det paret som känns o ser bäst ut!
 

Liknande trådar

L
Hundträning Hej! Jag skulle vilja ha tips på dom BÄSTA hund böckerna som ni vet! Som är om grund träning och så. Alltså tillexempel hur man får en...
2
Svar
25
· Visningar
2 208
Senast: Motacilla
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 793
Senast: Lhas
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 059
Senast: lundsbo
·
Hundhälsa Erfarenheter? Jag var in idag för en skada i ögat på tanten, ögonlyste iom skadan och då upptäcktes det att hon haft (har?) en cysta...
Svar
6
· Visningar
1 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp