Bukefalos 28 år!

Är får och getter kompatibla?

fejko

Trådstartare
Vill ha böcker om hur man sköter getter och vad de har för sjukdomar men det verkar mest finnas böcker om får.
 
Sv: Är får och getter kompatibla?

Hej!

Jag har en bok som heter Husdjur till husbehov, skriven av Håkan Hallander. I den finns ett helt kapitel om bara getter och deras skötsel. Annars kan jag rekommendera dig att söka på nätet, då främst på lantrassidan, t.ex. alternativ.nu., där du kan söka vidare till "getavdelningen".

/Flash.
 
Sv: Är får och getter kompatibla?

Har du ingen i samma samhälle som dig som har getter som du kan fråga om tips? Eller någon som akänner någon?
Lycka till!
 
Sv: Är får och getter kompatibla?

Jag har AFrikanska dvärggetter, de är himla trevliga, men de klarar sig över de flesta stängsel och ang sjukdomar så kan de få löss.;)

Första året hade jag dem tillsammans med mina 2 minigrisar, men har fått sära på dem, getterna är ju lite stångbenägna och blir de inte satta på plats, så fortsätter dem.

Mina grisar var för snälla, och getterna stångade dem mitt i magen.:mad:
De kan säker stånga får med, men frågan är hur fåren reagerar.
 
Sv: Är får och getter kompatibla?

De kan säker stånga får med, men frågan är hur fåren reagerar.


Nja, jag har en 15 år gammal lantrasget som går på sommarbete med fåren. Inte för att han någonsin skadat fåren, men de vet att hålla avståndet! Bocken är hur snäll som helst mot människor och hästar, men fåren får inte vara i närheten av honom. Vill han in i vindskyddet så får fåren vackert flytta på sig... Där har du anledningen till att de får gå i separata hagar på vintern, för tillgång till torr och varm sovplats måste ju fåren också ha.
 

Liknande trådar

Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
676
Senast: Sassy
·
Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 678
Senast: Butros
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
525
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
15 455
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp