Bukefalos 28 år!

"Är hunden skotträdd?"

lady_vip

Trådstartare
Mina föräldrar bor mitt på vischan och idag ringde den nya arrendatorn till jordbruksmarken bredvid mig. Han ville bara kolla ifall de hade någon hund, och om denne då var skotträdd eftersom han tänkte skrämma lite gäss under vintern.

Men gulle då!! :love:

Hur ofta händer det att folk bryr sig så om sin omgivning?!?

Han frågade dessutom om det var okej för hästarnas skull och jag förklarade att han får skjuta så mycket han vill, bara han håller sig på några 100 meters avstånd.

Alltså, totalt onödig tråd, men för att visa att det finns folk som faktiskt bryr sig om skotträdda vovvar så var jag tvungen att skriva några rader:D
 
Sv: "Är hunden skotträdd?"

Upptäckte nu hur sjukt facebookskadad jag har hunnit bli på bara ett par månader.. Började nämligen febrilt leta efter gilla-knappen :o

Men det var verkligen himla gulligt av honom att ringa och fråga om en sådan sak! :love: Det väntar man sig verkligen inte att någon ska göra..
 
Sv: "Är hunden skotträdd?"

Visst blir man glad av sånt! Ungefär samma sak hände mig när jag skulle fira nyår i min mammas hus för några år sedan och hennes närmsta granner kommer och frågar om det är ok att de drar av lite fyrverkerier vid 8-tiden på kvällen(de har små barn som nog inte orkar vara uppe till tolvslaget) med tanke på min hund. :laugh: Nu bryr sig inte hunden i fråga om fyrverkerier om de inte är så nära att han anser att de inkräktar på hans revir, så jag kunde glatt ge tummen upp både till fyrverkerier och omtanken.
 
Sv: "Är hunden skotträdd?"

Sånt blir man ju bara så glad av, att det finns folk som bryr sig om andra :). Tummen upp för arrendatorn!
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 317
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Senast: linnsan
·
Övr. Katt Vi fick hem vår kattunge igår och vi har en hund på 6 år. Alla i familjen var helt införstådda med att introduktionen skulle ta tid då...
Svar
8
· Visningar
2 121
Senast: Bexzor
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
35 190
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp