Bukefalos 28 år!

Är serien The walking dead läskig?

Wysiwyg

Trådstartare
Eller ja, den går ju under skräckserier, så lite läskig fattar jag allt att den är :p Det jag undrar är hur otäck den egentligen är?

Några kompisar har tipsat mig om den och säger att den är "jäääääättebra och inte det miiiiiiiinsta läskig, loooovar" men jag vet inte riktigt om jag litar på någon av dem. Båda två är typerna som somnar till skräckfilmer som jag typ kissar på mig av.

Och nej, skräckfilmer ser jag inte alls för jag blir för rädd. Thrillers och annat som inte handlar om splattermord eller spöken kan jag se.

Är det värt att se serien då? Kan man blunda ibland?

Eller ja, jag kanske bara borde låta bli egentligen.
 
Senast ändrad:
Sv: Är serien The walking dead läskig?

Jag ser aldrig skräckfilm för jag blir också alldeles för rädd ! Men jag tycker Walking Dead är okej. Första avsnitten minns jag som lite läskiga, och lite blod och sånt kan det vara, men jag blir inte rädd av serien som jag blir av skräckfilmer osv. Jag tycker det läskigaste är musiken i början och slutet, hehe :) Jag är aldrig rädd efter Walking Dead och det är jag alltid om jag ser typ skräckfilmer. Alltså det är ju liksom en sjukdom som sprider sig som gör att man blir zombies så det är liksom inte riktigt spöken så det gör mig mindre rädd iaf... Mer som att det är en läskig epidemi liksom !

Men jag ser sen alltid med min sambo, skulle nog ändå inte vilja se den själv. Kanske skulle jag bli mer rädd då?
 
Sv: Är serien The walking dead läskig?

Jag har sett typ True blood och aldrig varit det minsta rädd. Där vet jag på något konstigt sätt att det inte är på riktigt.

Ser första avsnittet nu och är sådär lagomt spänd :p Får se om jag vågar se resten haha!

Tyvärr har jag varken nån att se serien med eller sova med efteråt så blir jag skitskraj få jag helt enkelt vara vaken för evigt :nailbiting:
 
Sv: Är serien The walking dead läskig?

Den är inte ett dugg läskig så man blir skrämd, men den är väldigt spännande.
 
Sv: Är serien The walking dead läskig?

SE DEN!!!

Jag är också en sån där som blir grymt rädd för skräckisar. Tycker till och med Beck, Wallander och liknande är läskiga. Självklart är Walking Dead läskig, fast inte i den bemärkelsen att jag sitter gömd bakom en kudde. Den är läskig på ett spännande sätt. Det är helt klart en av mina favoritserier. Jag tycker absolut att du ska se den :)
 
Sv: Är serien The walking dead läskig?

Jag var tvungen att sluta kolla på Supernatural för att jag började inbilla mig saker. :angel: Jag har sett första säsongen av The Walking Dead och fixade den, tror lätt att du klarar att se den. :) Se ett avsnitt och om du fixar det utan att vara vaken för evigt (:D) så kolla resten. :)
 
Sv: Är serien The walking dead läskig?

+ gulkiwi, Saeta

Nu har jag snart sett klart första säsongen och jag är FAST. Nästan besatt :D

Och jag sov som ett barn inatt och går inte runt och kollar mig över axeln :angel:
 
Sv: Är serien The walking dead läskig?

Kul!! Andra säsongen är dock ganska seg, men i slutet på andra säsongen + säsong tre börjar det bli bra igen :bump:
 
Sv: Är serien The walking dead läskig?

Nämen, jag saaa ju det! Den är asbra :D lagom skräckis liksom så man inte blir sådär panik-rädd att man dör... Den är såå bra!
 
Sv: Är serien The walking dead läskig?

Jag har bara sett ett par avsnitt och jag tycker inte alls att den har den här klassiska "skrämsel/horror"-aktiga tonen över sig utan jag tycker att den är mer spännande. Tycker inte att den verkar ha så många "spänningsmusiken på och när vi byter sekvens kommer det stå någon där så att du blir så rädd att du vill kissa på dig"-händelser :D

Annars skulle jag även vilja passa på att tipsa om serien Hemlock Grove (finns bara på Netflix), riktigt bra!!
 
Sv: Är serien The walking dead läskig?

Tycker inte den är läskig alls, tror inte jag har hoppat till nån gång under de avsnitt som jag har sett :D
 
Sv: Är serien The walking dead läskig?

Bra! Som dom andra skriver är säsong två extremt seg och väldigt tråkigt, men dom kom tillbaka igen i slutet och trean var bra :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 652
Senast: AlmostEasy
·
Småbarn Nån annan som har samma "problem"? Är inte det enda, sonen på snart 14 månader är väldigt sen i mycket, pratar inte, pekar inte, har...
2
Svar
28
· Visningar
8 067
Senast: Sonic76
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 304
Senast: hastflicka
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 148
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp