Bukefalos 28 år!

Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

GotAsecret

Trådstartare
Går det att hitta en mysig restaurang där två pers kan äta sig mätta för 500:- eller är det helkört?
Gärna med för/efterrätt (antingen eller) och dricka (alkoholfritt!) och där det är "riskfritt" att äta om man har tomatallergi?

Forno Romano är det enda alternativet jag kommit på nu men där äter vi relativt ofta (förstahands valet när vi är ute) så, eh, hjälp!

(Det gäller naturligtvis den 14/2 ;) Så frågan är också om man behöver boka bord? )
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Går det att hitta en mysig restaurang där två pers kan äta sig mätta för 500:- eller är det helkört?
Gärna med för/efterrätt (antingen eller) och dricka (alkoholfritt!) och där det är "riskfritt" att äta om man har tomatallergi?

Forno Romano är det enda alternativet jag kommit på nu men där äter vi relativt ofta (förstahands valet när vi är ute) så, eh, hjälp!

(Det gäller naturligtvis den 14/2 ;) Så frågan är också om man behöver boka bord? )
På Mc Donalds räcker 500 spänn långt och man behöver inte beställa bord :d
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Och du tycker McD stämmer in på "mysigt" och "äta sig mätt"?
Ok, man kan "föräta sig" där så man rullar där ifrån om det är så, men man blir ju hungrig direkt igen.
Dessutom har de vidrigt dålig koll på "absolut tomatfritt!" så nej, tyvärr så anser jag att ditt förslag var tämligen opassande :D
(gäller även Max, BK, pizzerior o.s.v)
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Tomatfritt vet jag inte hur de har. Men jag gillar Ai. Jag brukar bli mätt.
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Ai?
Är det sushi, eller tänker jag fel?
I så fall går det också bort.
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Det är Japanskt. De har iofs sushi på menyn men det är ingen ren sushirestaurang (jag klarar inte sushi:crazy:).
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Tsatsiki, kanske, om man låter bli vinet och tittar på priserna.

Tror många av de Indiska (ligger en ungefär vid biblioteket) och Thaistället bakom Mc Donalds funkar också, Thai Village.

Yokikos i Eriksberg tror jag har lite yakiniku osv också, inte bara sushi.

Tomatfritt vet jag inte så mycket om.
 
Senast ändrad:
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Messob kanske? Afrikansk (etiopiskt och eritreanskt) restaurang på Sturegatan.
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Hur är det med Texas longhorn? Jag kommer inte in på deras hemsida från surfplattan men jag tycker inte att det har blivitså dyrt när vi har varit där.
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Texas Longhorn var ett av mina tänkta förslag, så det ska jag kolla upp :)
Jag TROR inte han är så mycket för japanskt/kinesiskt heller...pasta funkar däremot, men det brukar de alltid kunna peta ner tomat i.

Tack för alla tips! :bow:
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Texas Longhorn var i dyraste laget :(
Fler förslag?
Gärna med liknande utbud.
 
Senast ändrad:
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Panini, i S:t Per? Fast så mysigt är det kanske inte... Men goda sallader och pasta.
Sen finns det ju ett pasta/pizza ställe i början av gågatan (den sidan som heter Kungsängsgatan??) där det är lite mysigare och det finns en källare som åtminstone är ostörd. En del av pastarätterna är utan tomat, värre med pizzan antar jag. Men kommer inte på vad det stället heter :confused:

Texas Longhorn har stans godaste haolloumi-sallad, men vet inte om den bara finns på lunchmenyn kanske... Den kostar under 100:- i varje fall, så då kanske budgeten funkar?
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Texas Longhorn var i dyraste laget :(
Fler förslag?
Gärna med liknande utbud.

Buddys? Tror jag den heter... Också på Dragarbrunn, på den nyomlagda delen som ser ut som en gågata fast det inte är det :cool:
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Mammas Meze? De har olika sorters mat (orientaliskt, "svenskt", pizza, pasta) och är inte så dyrt (under hundralappen för pasta, 140-180 för köttbit med tillbehör).
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Panini, i S:t Per? Fast så mysigt är det kanske inte... Men goda sallader och pasta.
Sen finns det ju ett pasta/pizza ställe i början av gågatan (den sidan som heter Kungsängsgatan??) där det är lite mysigare och det finns en källare som åtminstone är ostörd. En del av pastarätterna är utan tomat, värre med pizzan antar jag. Men kommer inte på vad det stället heter :confused:

Texas Longhorn har stans godaste haolloumi-sallad, men vet inte om den bara finns på lunchmenyn kanske... Den kostar under 100:- i varje fall, så då kanske budgeten funkar?
Du tänker på typ rififi (osäker på stavningen)?
Funderade på den, men är som sagt osäker på icke-tomatalternativ :( (pizza är ju stenkört, och kanske inget som hör hemma på en "sådan" middag, tänker jag)

Lunchen på TL är säkert hyfsat billig, men nu är det ju kvällstid och då verkar "huvudrätterna" ligga på mellan 2-300:-.
Det funkar ju om vi bara ska äta, men det vore kanske kul med något mer, som finns kvar liksom.

Buddys? Tror jag den heter... Också på Dragarbrunn, på den nyomlagda delen som ser ut som en gågata fast det inte är det :cool:
Jaa...Buddys, är det den som ger lite typ irländsk känsla, när man går förbi?
I så fall verkar den jättemysig!
*googlar*

Mammas Meze? De har olika sorters mat (orientaliskt, "svenskt", pizza, pasta) och är inte så dyrt (under hundralappen för pasta, 140-180 för köttbit med tillbehör).
Det ligger för "off" för att det ska kännas värt det...typ :/
 
Senast ändrad:
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Nån av alla grekiska då? Akropolis är min favorit av dom i stan.
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Ja Buddys är den irländska puben och den är supermysig! Men ett absolut måste att beställa bord, alla dagar i veckan året runt.

Och ja, det var Rififfi (stavningen är något oklar) jag tänkte på.

Taskigt av Texas att inte ha några billigare alternativ på kvällen :mad:

Inne i Svava har du ju en persisk med väldigt god mat. Samma där, ok priser på lunchen, oklart på kvällen. Och den italienska har väl också ok mat, men troligen mer tomat. Och mys-faktorn är inte så hög tyvärr.
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Du tänker på typ rififi (osäker på stavningen)?
Funderade på den, men är som sagt osäker på icke-tomatalternativ :( (pizza är ju stenkört, och kanske inget som hör hemma på en "sådan" middag, tänker jag)

Lunchen på TL är säkert hyfsat billig, men nu är det ju kvällstid och då verkar "huvudrätterna" ligga på mellan 2-300:-.
Det funkar ju om vi bara ska äta, men det vore kanske kul med något mer, som finns kvar liksom.


Jaa...Buddys, är det den som ger lite typ irländsk känsla, när man går förbi?
I så fall verkar den jättemysig!
*googlar*


Det ligger för "off" för att det ska kännas värt det...typ :/

Trist att du tycker Mamas Meze ligger för "off" för dom har god prisvärd mat.
4:ans buss stannar ju precis utanför (fast den kanske inte går så sent om kvällarna)

Enda gången jag ätit på Buddys, fick jag delvis bränd mat, men kocken kanske hade dålig dag, men med tanke på dina allergier skulle jag nog inte vågat gå dit (är de inte så noga med att servera mat som inte är delvis bränd, så kanske dom inte lusläser innehållsförteckningar för att inte innehålla tomat i t.ex. kryddning tänker jag)

Riverside, får inte något högt betyg av mig heller, maten har varit helt okey, men servicen sen de fick ny ägare var seg segare segast.

Funderar på hur Tzatiski är prismässigt, god mat fick jag i alla fall när jag åt där i höstas.
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Visst ligger Mammas Meze lite avsides - å andra sidan är det en mysig promenad dit från eller till stan, man kan gå över gamla kyrkogården.

Sen finns ju Alexander också. Kanske inte världens mest romantiska, men man brukar ju få bra service där.

Buddy's har bytt kock.
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Jo fyran går till gamla macken rätt så sent, vänder där efter 19.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp