Bukefalos 28 år!

Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Eller så kan man ta sexan eller sjuan och gå två-tre kvarter.
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Vilka obscena köttportioner de har på Texas Longhorn, förresten! Jag tycker att 300 g är en jätteportion - vem sjutton äter 500-1000 g?!?
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Kan man få barnportion? :eek:
Vi ska dit i alla fall.
Klarar man sig på 800? (jag fick låna av mamma :o Vill ju INTE hamna i situationen att jag inte har råd...)
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Sofreh har fått väldigt fin kritik och ligger nära er dessutom. Humana priser enligt hemsidan.
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Nej, men de har (!!! :eek: genuskatastrof) damportioner.

Om ni inte ska dricka alkohol och inte beställer in för mycket läsk eller mineralvatten borde det gå hyfsat att klara sig på 800 och få både varmrätt och efterrätt. Det fanns ju några varmrätter för under 300 och en under 200 (hamburgertallriken) och efterrätterna var inte så blodigt dyra.
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Om du ska äta på Texas Longhorn rekommenderar jag verkligen deras revbensspjäll! :d En portion kostar 185 kr och då får du dessutom coleslaw, en grillad majskolv och välja mellan pommes eller en bakad potatis.
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Bwah! Skitställe! :mad:
Jag var jääääääääättenoga med att tala om att det får inte finnas en gnutta tomat i någon som helst form i vår mat.
Vad tror ni hände?
Min cheddarsås var det tomat i, sambon fick avstå från chipotlesåsen till hamburgaren då den innehåller tomat...
Han öppnar för att lägga i coleslawen...och hittar en tomatskiva! :mad:
Han hann bita i den innan upptäckten så det gick inget vidare :cry:
Deras kommentar/form av ursäkt var "oj då..." :crazy:

Fick kasta mig in på första bästa apotek och som tur var så hade jag betapred att ta ut (kartan jag hade med mig var visst tom :cool:) så jag fick i mig medicin ganska fort och slapp, tack och lov, hela cirkusen med ambulans (hade kunnat vara "nyttigt" för dem dock, så kanske de tänker efter lite till nästa gång någon allergiker dyker upp) och akuten o.s.v.
Inte nog med att det hade varit pisstråkigt, och ganska pinsamt för mig, för :love: hade det blivit katastrof.
Inte precis det man önskar en kväll som borde vara trevlig.

Kanske skulle maila och tala om för dem att jag är mycket missnöjd och faktiskt rätt arg? :(
 
Senast ändrad:
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Det tycker jag absolut att du ska göra, det är ju jätteallvarligt att ha så dålig koll på maten.

Var ni tvungna att betala ändå?
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

OJ fy vad tråkigt att det blev så dom som brukar ha så bra service! Tur ändå att det gick bra.
Jag tycker verkligen du ska maila och påpeka detta, det är ju jättefarligt om dom inte tar allergier på allvar!
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Nej vad tråkigt :( Hoppas verkligen inte att ni behövde betala?

Tyvärr inte första gången jag hör att de ignorerar allergier på det stället.
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Jodå, vi fick betala...:mad:
När vi förresten påpekade att tomaten låg där så "men den kan ni väl pilla bort?" Nej, försent..."jaha, oj."
sist det blev så här dumt, fast snäppet värre, fick jag 727 kr som plåster på såret" av McD:s förs.bol.
pratade med restaurangchefen på den McD, han sa att jag fick skylla mig själv :mad: så då gick jag vidare med det, och det ska jag göra mot TL nu också. Suck.
Att det ska vara så :devil: svårt att förstå! :mad::mad:

Anna - tack för länken! Undrar vem/vilka som är lämpligast att kontakta där? (jag är lite halvdålig på engelska så jag förstår inte riktigt vad som döljer sig under titlarna :D )
 
Senast ändrad:
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Anna - tack för länken! Undrar vem/vilka som är lämpligast att kontakta där? (jag är lite halvdålig på engelska så jag förstår inte riktigt vad som döljer sig under titlarna :D )

Den som är Franchise Manager samt han som är Product and Quality Control är nog en bra idé!

Han som håller på med Product and Quality Control står det specifikt att han är ansvarig för HACCP, som är en standardiserad arbetsmetod som beskriver hur man systematiskt kartlägger, bedömer och kontrollerar faror i livsmedelsproduktionen med syfte att livsmedel ska vara säkra för konsumenten. Det kan vara mikrobiologiska, kemiska, allergena och fysikaliska faror (från wikipedia).
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

Vad tråkigt på er speciella kväll :( Hoppas ni får rimlig kompensation!!!
 
Sv: Äta på restaurang i uppsala, med liten budget.

...6 månader senare...

Jag mailade aldrig utan släppte det litegrann. Inte minst p.g.a att det var svårt att hitta kontaktuppgifter som kändes lämpliga.
Men då jag har TLs fb-sida på "gilla" så såg jag ett inlägg från dem om hur irriterande det verkar vara med missnöjda kunder som mailar och inte påtalar problemet på plats.
Jag skrev då en kommentar om hur de bemötte mig/oss vid detta tillfälle.
Då blev jag ombedd att maila (till en mailadress som angavs i inlägget) en redogörelse av det som hände, så det gjorde jag.

Och ursäkten som kom i svaret kändes verkligen äkta!
Hon sa att personalen som jobbade då inte var kvar och att de nu sett till att gå igenom exakt allt som ingår i deras mat - sedan skrev hon att vi var välkomna att äta vafri (garanterat tomatfri) middag hos dem, som kompensation "det är det minsta vi kan göra..." och i och med att ursäkten i sig kändes så äkta är jag väldigt nöjd :)

Inte minst eftersom det trots allt gått ett halvår :o
Så det kanske blir tills vi firar åtta månader, jag och :love: :)
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp