Bukefalos 28 år!

Även en Liten Vit kan lämna ett stort tomrum när han försvinner....

SpanskaLoppan

Trådstartare
Idag fick jag avliva min älskade kanin.

Han började gå ner i vikt för 3 veckor sedan. För 1,5 vecka sedan var jag hos veterinären som inte kunde hitta nåt fel. Under hela tiden har han ätit och druckit som vanligt, varit pigg och glad. Imorse när jag kom ur sängen kunde han inte stå upp.
Vi åkte akut till veterinär och väl där konstaterades att det inte fanns något att göra, njurarna hade slutat fungera.

Min underbara, vackra vän finns inte mer. Och det känns så tomt här hemma utan Liten Vit.
Igår var allt som vanligt, han jagade bort hunden när hon ville smaka på hans äpple och sen satt han på mina fötter medan jag diskade. Sen låg vi i soffan han och jag och myste. När jag gick och la mig satt han i sin bur och åt hö med god aptit.
Nu är vi en för lite här hemma, hunden letar efter sin kompis och försöker trösta mig som sitter och gråter.

Vila i frid världens underbaraste och vackraste Marodör!
66093_1271688603.jpg
 
Sv: Även en Liten Vit kan lämna ett stort tomrum när han försvinner....

Usch vad hemskt, beklagar :(
 
Sv: Även en Liten Vit kan lämna ett stort tomrum när han försvinner....

Tack! Jag har såklart inget syfte med tråden, behöver egentligen inte ens skriva av mig för mina vänner har varit så otroligt fina och lyssnat och beklagat sorgen.

Men ändå blev det en tråd, han var så viktig och speciell för mig att det måste ut på flera håll liksom...

Jag har varit borta hos mamma och begravt honom nu. Han såg så fridfull ut i lådan, insvept i sin handduk. Han fick med en morot och en bukett av maskrosblad och klöverblommor. Ovanpå graven planterade vi en kärleksört. Kommer vara fint där nästa sommar när den blommar...

Att en liten vit kanin kan lämna ett sånt tomrum efter sig... Det blir inga fler kaniner för min del, alla mina kaniner blir sjuka och dör...
Och den här lille herrn hade verkligen stulit mitt hjärta totalt:cry:
 
Sv: Även en Liten Vit kan lämna ett stort tomrum när han försvinner....

Jag vet hur det känns :(
Man känner sig hemsk som inte kan ta hand om dem bra nog, fast man egentligen gör allt man kan för dem.

När min första hamster dog trodde jag inte att jag skulle skaffa någon till, det knäckte mig totalt.
Men så blev det inte och något år senare flyttade en ny, älskad, hamster hem till oss. :love:
 
Sv: Även en Liten Vit kan lämna ett stort tomrum när han försvinner....

Ja det känns som att jag inte varit tillräckligt uppmärksam, att jag skulle tjatat mer första gången vi var hos vet. så kanske dom tittat lite närmre...

Och trots att jag aldrig någonsin skulle kunna ersätta min Marodör så kan jag inte låta bli att titta på annonser om kaniner... Jag som inte ska ha kanin igen..
 
Sv: Även en Liten Vit kan lämna ett stort tomrum när han försvinner....

Såklart att du inte ska ersätta honom! Men du kan hitta en lika fantastisk vän! Men man ska inte behöva låta bli att skaffa en ny kanin bara för att man inte vill ersätta den förra.
Den kommer ju alltid ha en speciell plats i sitt hjärta!
 
Sv: Även en Liten Vit kan lämna ett stort tomrum när han försvinner....

Ja det är ju såklart så. Ska försöka låta det hela sjunka in lite innan jag bestämmer mig för något. En ny rex blir det iaf inte, det kommer påminna för mycket om Marodör. Men jag har alltid drömt om en belgisk jätte. Får se hur det blir längre fram i höst...
 
Sv: Även en Liten Vit kan lämna ett stort tomrum när han försvinner....

Beklagar. :(

Klandra inte dig själv, du gjorde vad du kunde. Inte ens veterinärer är allvetande, även om vi djurägare önskar att det vore så.

Och rätt vad det är kanske en ny liten kompis ramlar in i din tillvaro? :)

Kram!
 
Sv: Även en Liten Vit kan lämna ett stort tomrum när han försvinner....

Jag kunde inte vara utan smådjur särskilt länge. På onsdag flyttar det in två marsvinstjejer:laugh:

Dom är visserligen inte tänkta att stanna utan det är en ytlig bekant som måste "bli av med" dom innan jul så då får dom flytta hit.
Kanske blir dom kvar men jag har haft marsvin innan och även om dom är härliga så trivs jag bättre med kaniner. Men som sagt, man vet aldrig...
 
Sv: Även en Liten Vit kan lämna ett stort tomrum när han försvinner....

Vad tråkigt!
Men vad härligt med lite marsvin som livar upp tillvaron.
 
Sv: Även en Liten Vit kan lämna ett stort tomrum när han försvinner....

Ja det ska bli kul. Trivs vi ihop är det ju inte omöjligt att dom får stanna hos mig heller. Det är ju inte så att jag inte gillar marsvin, tycker bara ännu mer om kaniner:D

Men tänkte att kanske är det bättre för marsvinen att få flytta vidare till ett "garanterat" permanent hem så fort som möjligt? Istället för att dom kanske blir kvar här flera månader och sen ev. flytta igen?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
4 689
Senast: Dopy
·
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
26 016
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
1 852
Senast: Lime
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 711
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp