Agressiv kanin hona!

A

anderssoneee

Hejsan jag har haft min kanin tjej i över ett halv år och det har fungerat super bra! Innan jag fick henne bodde hon som ute kanin året runt men vi bestämde oss för att ha henne som båda delarna så på vintern är hon inne och sommaren ute. Vi vet inte hur gammal hon är men hon vi fick henne av tror runt tre år... Det har fungerat skit bra med henne men nu på sista tiden har hon blivit väldigt agressiv, hon springer löst i huset och när jag ska ta in henne i buren så morrar hon och attackerar min hand (hon hugger alltså mot den)... Det har blivit nu den sista månaden och hon drar sig även undan. Hon gör också konstiga ljud ifrån sig ibland.

Är det någon som vet vad det kan vara?
 
Sv: Agressiv kanin hona!

Har hon ont någonstans? Kläm och känn överallt, det kan ju göra ont när du lyfter upp henne!
Annars vill hon helt enkelt inte in i buren igen. Gör buren roligare, godis varje gång hon går in kanske? :)
 

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 578
Senast: KesoNeso
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 159
Senast: Stinaelin
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 959
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 747
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp