Bukefalos 28 år!

AJ! ont ont och ont!

Sv: AJ! ont ont och ont!

Stå stilla eller sitta stilla är ju inte ett dugg bättre för foglossningen.
Måttlig rörelse tyckte ialla fall jag hjälpte.
Värst var det på morgonen, ta sig dom få meterna från sängen till toaletten kunde ta en kvart. Gick bara gå småsmåsmå myrsteg :cry:

Men för att svara TS: jag hade bara foglossning med mellanbarnet (dotter) med sönerna släppte ledbanden i ryggen (blev som sladdriga utänjda gummiband)
Det är en helt annan smärta än foglossning, foglossningen kändes mer som att bäckenet var ostabilt och höll på att lossna i sina beståndsdelar.
Dom andra gångerna var mer en värk från korsryggen ner i höfterna och benen. Ju mer jag rörde mig ju mer ont gjorde det, ibland kröp jag fram hemma.

Okej, men då låter det ju mer som det du hade med dina söner.. altså, jag känner inte att bäckenet är "instabilt", utan jag har bara en enorm värk i ryggen/korsryggen och så känns det nästan som om jag har en onormal träningsvärk i ljumskarna även om jag suttit still flera dagar före, och en ilande värk i benen.. Kan det vara så att det är dom där ledbanden istället kanske?
 
Sv: AJ! ont ont och ont!

Efter 3½ år så har jag fortfarande problem med foglossningen. :(
När den var som värst så snodde jag hästarnas resårgjordar modell grövre (inte sladdriga) oh virade flera varv runt höfterna. Hade ett bälte från sjukgymnasten men den var så besvärlig och gled upp mot magen, hästens resårgjord var bättre på så sätt. Kuddar mellan benen och ända ner till foten, varma vetekuddar i svanken, varma bad gjorde det uthärdligt när det var som värst.

Vad du än gör, försök inte skjuta något tungt med foten, typ en varukorg el så. Det är verkligen ett bra sätt att få ont:crazy:

För mig blev det värrre för varje barn jag väntade, fick det tidigare och mer intensivt. Mina barn har kommit 95,97,02,04 och det känns som om kroppen aldrig har fått chansen att läka ihop mellan dem. Nu är jag fd avelsto och nu ska min kropp få läka så jag kan bli en pigg pensionär:idea:
 
Sv: AJ! ont ont och ont!

Efter 3½ år så har jag fortfarande problem med foglossningen. :(
När den var som värst så snodde jag hästarnas resårgjordar modell grövre (inte sladdriga) oh virade flera varv runt höfterna. Hade ett bälte från sjukgymnasten men den var så besvärlig och gled upp mot magen, hästens resårgjord var bättre på så sätt. Kuddar mellan benen och ända ner till foten, varma vetekuddar i svanken, varma bad gjorde det uthärdligt när det var som värst.

Vad du än gör, försök inte skjuta något tungt med foten, typ en varukorg el så. Det är verkligen ett bra sätt att få ont:crazy:

För mig blev det värrre för varje barn jag väntade, fick det tidigare och mer intensivt. Mina barn har kommit 95,97,02,04 och det känns som om kroppen aldrig har fått chansen att läka ihop mellan dem. Nu är jag fd avelsto och nu ska min kropp få läka så jag kan bli en pigg pensionär:idea:


Jag ska prata med min barnmorska om vart jag kan få tag i ett sånt där bälte, för det verkar som dom flesta som använt dom tycker att dom har varit bra:)

Nä jag vet, dom rörelserna är rena döden, samma sak som att lyfta benet rätt upp när man ligger på sidan, sätta sig upp från soffan/sängen, eller bara att lyfta benet så jag tar mig i badkaret!:O Efter jag gjort något sånt kan jag lika gärna stämpla ut och gå och lägga mig haha, hela dagen är ju förstörd känns det som..

Haha ja, vad skönt att du ska vila upp dig nu så du slipper ha ont iaf:D Jag har nog bara öppnat porten för den stora avelsvärlden hihi!:banana:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 887
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Jag har sedan jag var barn haft problem med värk i mina leder och har levt med det utan att söka vård. Nu är jag snart 40 och har så...
Svar
15
· Visningar
1 477
Senast: KattenMjau
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig. Jag känner mig nedstämd och är så sjukt trött på att ha ont. Jag har haft ont i flera år, främst i...
Svar
15
· Visningar
2 392
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Hej! Här finns det så mycket kunskap och erfarenhet så tänkte höra om det finns någon som har varit med om eller känner till liknande...
Svar
12
· Visningar
1 788
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • The Eras tour Stockholm
  • Personalmöten
  • SD:s trollfabrik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp