Bukefalos 28 år!

"Åker kana på rumpan" trots avmaskning!

P

Papihuahua

Hej ! Jag är ny här på forumet, och undrar om ngn har erfarenhet av detta: Min tikvalp på 13 veckor drar rumpan i marken trots att jag avmaskat henne. Uppfödaren hade avmaskat henne 1 gång innan jag fick henne. och jag avmaskade henne igen efter 2v som man bör göra.

Det enda symptom hon verkar ha är just det att hon drar rumpan i marken/mattan/golvet. Hon gör det nästan varje dag. MEN

Hon kliar inte sig så mkt, är inte röd eller irriterad därbak heller. Så jag tror inte att det har med analsäckarna att göra. Har dessutom känt lite försiktigt om hon skulle vara svullen. Vilket hon inte är. Jag har kollat hennes avföring (Blä) lite då och då men ej hittat spår av mask. Vad sjutton kan det vara? :confused:Ngn som vet, eller har erfarenhet av detta?

tacksam för all hjälp jag kan få.;)

"papihuahua"
 
Sv: "Åker kana på rumpan" trots avmaskning!

Våran hane gör så för han kan inte riktigt tömma analsäckarna..så då får man göra det åt honom *blä*
 
Sv: "Åker kana på rumpan" trots avmaskning!

Det behöver inte vara rött och irriterat för att det ska vara analsäckarna. Jag skulle få dessa kollade ändå, kanske bara behöver tömmas?


Tillägg: har du inte gjort det förut be en veterinär visa först hur man gör. En del hundar kan vara lite känsliga därbak och då kan de slå fel om man råkar tabba sig lite.
 
Sv: "Åker kana på rumpan" trots avmaskning!

Det behöver inte vara rött och irriterat för att det ska vara analsäckarna. Jag skulle få dessa kollade ändå, kanske bara behöver tömmas?


Tillägg: har du inte gjort det förut be en veterinär visa först hur man gör. En del hundar kan vara lite känsliga därbak och då kan de slå fel om man råkar tabba sig lite.


Det är inte analsäckarna enl. en hundägare/kompis jag just rådfrågade som haft hund i 15 år och som tömt analsäckar många gånger på sina hundar. ;)
:laugh:

Så finns det någon som har något förslag på vad det då kan vara?
 
Sv: "Åker kana på rumpan" trots avmaskning!

Kan mycket väk vara mask iaf.
Valparna ska när man hämtar hem dem vara avmaskade varannan vecka från 3 veckors ålder, alltså vid 3, 5 och 7 veckor. Din var väl bara avmaskad en gång?

Hur snart efter att du kom hem avmaskade du själv? Jag skulle nog testa att köra en gång till med banminth. Och blir det inte bättre ta valpen till veterinär för att kolla om analsäckarna behöver tömas, trots att en hundkunnig person sagt att de inte är det.
 
Sv: "Åker kana på rumpan" trots avmaskning!

*kl* Vår tik gjorde så. Inte jämt, men emellanåt. När hon ändå var hos vet. så fick han kika om hon kunde ha problem med analsäckarna. Ingen mask och inga problem med analsäckarna heller.
 

Liknande trådar

Hästvård Avmaskning är i första hand för att skydda markerna. Alla avmaskningsmedel är receptbelagda. För att få ut recept måste veterinären...
79 80 81
Svar
1 602
· Visningar
157 295
Senast: Leeelot
·
Övr. Hund Vi har en valp som varit otursförföljd hela sitt liv tror jag. Han är drygt 10 veckor nu, och har senaste veckorna varit "sjuk" i en...
Svar
8
· Visningar
6 889
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp