Aktiviteter på tu man hand

_Charlotte_

Trådstartare
Jag är den där jobbiga vännen/dejten som alltid säger "jag vet inte riktigt..." när det ska hittas på något kul att göra. Det tänkte jag ändra på nu, så jag tänkte försöka få ihop en lista på roliga grejer man kan hitta på om man är två (och bara två). Det mesta tycker jag passar utmärkt både för att umgås med en vän eller gå på dejt, så jag tycker faktiskt det kan vara samma lista.

Här är min början, fyll på med era bästa och roligaste tips! Gärna sånt som är billig och lättillgängligt.
* Baka eller laga mat
* Gå på promenad/jogga
* Fika, hemma eller på café
* Gå på bio/teater/konsert
* Gå på museum/utställning
* Åka och bada
* Åka på en "mini-roadtrip"
* Spela spel (sällskapsspel, tv-spel)
* Gå ut och ta några drinkar
* Kolla på film
* Bowla/spela biljard

Som ni ser är det bara massa vanliga förslag, jag vill ha mer roliga och fartfyllda aktiviteter. Dock inte allt för energikrävande (typ träna, långvandring och liknande) eftersom jag är sjuk. Vad är era bästa tips?
 
  • Picknick ute om sommaren och inne på vintern (eller varmare klädsel)
  • Åka skridsko eller pulka (hett tips: invänta snö, is och kyla ;) )
  • Minigolf, kubb
  • Bada eller simma med avslutande bubbelbad och/eller bastu
  • Grilla på stranden eller i skogen på arrangerade sådana/engångsgrill
  • Besöka 4H-gård eller liknande för allmänheten - de flesta tycker om djur
  • Se om det i närheten arrangeras utställning eller tävling för tex häst eller hund - lärorikt!
  • Geocaching
Kanske återkommer om jag lyckas skaka fram några fler förslag ;)
 
Fiska! Man kan ju fiska på alla möjliga sätt, hyra båt, stå vid stranden etc. Ett enkelt kastspö är billigt och sen kan man fiska resten av livet med det. Nästan. :D
Nu kan man gå ut i skogen och plocka svamp, sen har man fortsättningsaktivitet i form av att rensa och tillaga dem också. :d
Jag gillar att testa nya saker så att bara ha en stående aktivitet att man testar en ny restaurang varje vecka eller varje månad, förutsatt att man inte äter på restaurang jämt kanske, är en trevlig aktivitet.
Många städer har stadsorientering med kontroller man kan ta med varierande svårighetsgrad i syfte att man ska röra på sig och utforska sin stad lite. Kanske finns det där du bor eller i närheten?

Annars är det väl att verkligen göra de där sakerna som låter roliga. Faktiskt boka den där resan, eller gå på den där konserten. Oftast är det mesta roligt i rätt sällskap och bara man kommer iväg istället för att sitta hemma och fundera! :)
 
Klättra! På en klättervägg eller ute nånstans :)
Paddla kanot/annan lämplig båt.
Turista i sin egen stad är kul!
 

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 117
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Jag har varit ganska säker på att socionom är grejen för mig, men ju närmare antagningsbesked jag kommer (jag är så gott som säker på...
Svar
15
· Visningar
1 674

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp