Bukefalos 28 år!

"Akut", hur har ni vattnet i boxen??

Sv: "Akut", hur har ni vattnet i boxen??

Kan varmt rekommendera nedanstående variant:
3014.jpg


Har inte använt just exakt denna, men mycket liknande. Ovanstående kommer från Bole.
 
Sv: "Akut", hur har ni vattnet i boxen??

Jag gillar inte såna, känns lätt hänt att hästen får bort hinken och fastnar eller skadar sig..
 
Sv: "Akut", hur har ni vattnet i boxen??

Den jag har haft satt inte över en kant som denna utan var fastskruvad i väggen.

Jag vill lova att hinken sitter så djupt och fast i att möjligheten för hästen att fastna eller få bort hinken ur hängaren är minimal eller nästan omöjlig.
*önskar att jag hittade igen en bild på den som satt i "mitt" stall istället*
 
Sv: "Akut", hur har ni vattnet i boxen??

Behöver du inte bära vattnet utan har slang så fungerar balja på golvet i något hörn alldeles utmärkt. Jag har haft en 75 litersbalja till min. Då kan hästen dricka hur mycket den vill utan problem. Har du en häst som inte dricker så mycket så behöver du inte ha den överfull:D. Fördelen med en sådan balja som är överfull är att den inte går att välta. Hästen kan heller inte fastna i den och den lär garanterat inte bli utan vatten:rofl: Nackdelen är på morgonen när allt vatten är kvar och man måste släpa den till avloppet och tömma den:crazy:
 
Sv: "Akut", hur har ni vattnet i boxen??

Vi har koppar i tre boxar, så min foderhäst som är den fjärde hästen :D får just nu en spann på golvet. Har en såndär platta på väggen men inga hinkar för de är trasiga, tycker annars att det är jättesvårt att få loss hinken. Särskilt om det är vatten kvar i den, då får man allt på sig nästan.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: "Akut", hur har ni vattnet i boxen??

olika högt beroende på att ex nsv aldrig kunde låta bli att klia rumpan. Hennes hängde därför ganska lågt.

..och där har vi anledningen till att alla hinkarna är trasiga! Vår nordis stod i den boxen förut :rofl: Hon fick ha en flexitub på golvet då.
Nu har hon fått sin vattenkopp utrustad med ett rejält kli-skydd (järnbalk som går runt om på utsidan och fastbultad i väggen).
 
Sv: "Akut", hur har ni vattnet i boxen??

Har prövat Börjes plasthängare. Höll 4 dagar, sedan pajade min pålle dem. Är för klena för honom...:o
 
Sv: "Akut", hur har ni vattnet i boxen??

Har vattnekopp nu men förut hade jag hinken i en "korg" som man ställde ner den i.

Funkade även super med ett bildäck som man ställde hinken i
 
Sv: "Akut", hur har ni vattnet i boxen??

Ponnyerna i stallet har hingar i hinkållare på väggen.
Mitt halvblod kommer ha balja utan handtag på golvet i vinter.
 
Sv: "Akut", hur har ni vattnet i boxen??

Har prövat Börjes plasthängare. Höll 4 dagar, sedan pajade min pålle dem. Är för klena för honom...:o

De svart/vita i plast? Hur sjutton fick han sönder den? Jag har nämligen försökt med flit BRYTA SÖNDER en sån. Jag svor högt och kämpade så svetten lackade, men plasten bara böjde sig, vägrade gå av. 450 kg häst har roat sig med att sätta sig på hinken en gång med, hinken gick sönder och hängaren höll. Så kanske du fick ett måndagsex?
 
Sv: "Akut", hur har ni vattnet i boxen??

Jo, de vita och svarta i plast för 5 kr st. Provade tom med 3 olika. ALLA pajade han. Min herre är ju en stoor kbltravare, väger nu 630 kg, vägde säkert då runt 650 kg (lite överviktig då).
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 301
Utrustning Hej, Vi har en cheval liberte 2002xl som läcker in vatten vid skötardörr och dörr till sadelkammaren. Har tätat med silikon i hörnen i...
Svar
1
· Visningar
820
Senast: RolandL
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 311
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 463
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp