Bukefalos 28 år!

AKUT: resa med hund från EU land till sverige??

I

ibz86

hej, jag bor i sydeuropa och måste akut resa till sverige imorgon med mina hundar. dom har hund pass, rabies vaccination, men innan jag åker måste jag veta om sverige har några speciella regler på hundar tex, om att man måste ta ett blodprov 4 månader efter rabies vaccination eller liknande. (exempel)

alla länder har ju sina speciella regelverk, men jag lyckas inte hitta sveriges! har ring svenska ambassaden här men personen som kunde svara på min fråga hade gått för dagen.. behöver er hj'älp, någon som vet??
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, jag har tänkt åka utomlands (Europa) med husbil tillsammans med min hund. Vi har tänkt åka om 1-2 månader. Hon fyller 1 år i...
Svar
8
· Visningar
1 647
Hundhälsa Hej! Jag har en cockerspaniel hane på 2 år som för 8 dagar sedan blev rejält halt på kvällen utan att han råkat ut för något speciellt...
Svar
13
· Visningar
3 635
Senast: Gottepåse
·
Övr. Hund Hej! :) Jag har skapat två trådar här på Bukefalos om vilken hundras jag ska köpa och valet landade på Rottweiler. Allt funkar jätte...
Svar
15
· Visningar
3 043
Senast: Kakis
·
Samhälle Just nu så, med rätta, fokuserar de flesta länder akut på att stänga ner, men jag funderar mycket vad som kommer att hända efter covid...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 514
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp