Bukefalos 28 år!

Akut sadelhjälp!

lett

Trådstartare
Hej!
Jag är så trött på det här med att jaga sadlar eftersom jag aldrig tycks hitta någon som passar min gamla pensionär. Hade därför behövt lite tips så jag vet vad jag ska leta efter från sadelmakare

Min gamla tant har relativt hög, lång manke, lite svankrygg, är överbyggd samt behöver rejält bred kanal. (xvid)
Är därför ett rent helsike att hitta sadel.

Någon som har samma problem som jag eller kan ge lite tips på sadelmärken att leta efter?
Syntet eller läder spelar ingen roll.

Har testat en Thorowgood t4 (gamla modellen) och den låg bra först, men blev för rak med mig i.
Har en hubertus nu som ligger bra formmässigt men som inte finns i riktigt så vid som jag behöver.
 

Liknande trådar

Utrustning Bröstan på min sele var med om en liten olycka och behöver sys ihop igen (och ersätta lite läder) men jag känner att jag inte skulle...
Svar
1
· Visningar
356
Senast: yamyam
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 754
Senast: Mogge
·
Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 272
Kläder & Bli fin Mina gamla varma ridjackor sjunger på absolut sista versen. Alltså jackor av parkasmodell. Inte figursydda, går ner över baken och har...
Svar
8
· Visningar
743
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp