Bukefalos 28 år!

Akvariefråga - pump/cirkulation

Sv: Akvariefråga - pump/cirkulation

Jag vågar inte skaffa.Periodvis har vi 50 grader varmt och jag gissar att det krävs komplicerade kylanordningar för att inte koka fiskarna då. Kompisar som har akvarier bara rycker på axlarna och säger att fiskarna de dör men då är det bara att köpa nya.....:crazy:
 
Sv: Akvariefråga - pump/cirkulation

Jo lär ju kunna bli problematiskt med den temperaturen =/ Jag vet faktiskt inte vad det finns för kylanordningar, när det gäller Sverige når det ju aldrig de temperaturerna, däremot blir det varm sommar och man får vaarmt inne med, så måste det ju kylas här med. De jag känner brukar kyla med tätare vattenbyten (och fylla med kallvatten), och att lägga i frysta petflaskor med vatten (is). Men det lär vara hemskt pickligt om man ska hålla på t ex 'en hel sommar', och om det är så varmt som 50 grader.

Finns det inga akvarieaffärer 'där' som du kan kolla, alltså vad det finns för utrustning och hur avancerad etc den då är?
 
Sv: Akvariefråga - pump/cirkulation

Jo det finns och de säger att när det blir så varmt så låter man firrarna dö och skaffar nya...:crazy:
Spanjorer är snälla mot människor, men inte emot djur....
 
Sv: Akvariefråga - pump/cirkulation

Aha, jag trodde det var kompisarna 'bara' som sa det, inte akvarieaffärerna också =/
 
Sv: Akvariefråga - pump/cirkulation

Det finns kylanordningar, men de går loss på några tusenlappar. Lite beroende på hur stort akvarium man har, och hur mycket den måste kyla.
Ett billigare sätt om det inte är 50 grader utan kanske bara 35 är att ha fläktar riktade mot ytan.
 

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 923
Senast: mackan
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 232
Senast: Liten
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 402
Senast: Fille
·
F
Hundhälsa Jaha, då är jag satt i en situation jag aldrig trodde. min syster är/var gravid och det lilla livet väljer den mest komplicerade dan på...
Svar
16
· Visningar
1 856
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp