Akvarietråden IV

Nej fy, inget under 150. Jag vill ju kunna ha fiskar, inte en fisk! 😳
Ett stort Eheimfilter, massa växter, stubbe/stubbar och stenar. :d
20240428_091130.jpg

det får minsann plats TVÅ fiskar i ett 20 liters :cool:


Nej men jag är helt med dig. Tycker mitt "stora" kar på 160 liter är i minsta laget.
 
Min vän köpte en påse med Praktbarb slöj åt mig på Öaks storauktion
Så jag hämtade upp dem i stan. Fick även 3 M Dayanum (räkor) av en annan vän, i byte mot tomma snäckskal. Han behövde dem till sina snäcklekare
 
Kom hem och hittade ett guppyyngel hos de vuxna :p Eventuellt är det två yngel där, oklart om jag räknade en två gånger eller inte. Imorgon ska den nog få hoppa över till yngelkaret.
 
Jag har äntligen EL till mitt 200L :banana: Nu kan jag inreda och göra det förhoppningsvis fint, och se till att flytta dit några invånare i nästa vecka :D

Ett litet problem bara. Jag vet INTE vad jag ska ha för rötter och liknande. De rötter vi har på jobbet är mest som stora klumpar. Rötterna i närmsta andra butiken är pyttesmå. Jag vill ha mer som långa grenar än stora klumpar.

Vi har iaf fått in en superfin, buskig växt på jobbet. Den ska jag köpa några av. Och några jättehöga som nog blir snygga att ha i bakgrunden. Det ska bli en riktig djungel i det där akvariet, och så ska en del fisk få flytta över dit. Fråga är bara vad jag börjar med...
 
Vad ska man ge för mat till slöjstjärtar och hur mycket?
När man läser ser jag mest vad man inte ska ge och hur man kan skada dem genom att ge flingor/pellets/tabletter 😅

Blivit med två stycken och de har hittills fått äta det vi har hemma, multitabletter för malar och vanligt flingfoder (flingfodret verkar de ha lite svårt för), bör man köpa guldfiskpellets?

Bor separat med bara en ancistrus som ’sällskap’ så kan guldfiskanpassa maten utan problem.
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 703
Senast: Valle
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 246
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 448
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
63 084
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp