Bukefalos 28 år!

Aldrig i livet, säger jag! Men vad säger ni?

Jag har inget intresse av att resa i rymden, så nej.

Men 3 år på ett drömjobb utan att kunna ta sig hem? Absolut! (När barnen är äldre)
 
Skummade precis en artikel på DN (Så ska astronauterna kunna hålla sams hela vägen till Mars) , där det bland annat står så här:

"På en färd till Mars kommer jorden däremot att vara långt bort. Det tar nio månader att ta sig till planeten, och besättningen måste sedan stanna där i ungefär ett år innan de kan resa hemåt igen, i ytterligare nio månader. Hela resan tar alltså tre år. Under den tiden finns ingen möjlighet att lämna uppdraget, samtidigt som kommunikationen hem kommer att vara fördröjd med upp till 24 minuter eftersom det tar tid för radiosignaler att ta sig mellan jorden och Mars."

Drömjobbet eller mardrömsjobbet - vad tycker ni?
Det finns INGA pengar i världen som hade varit tillräckliga för att stänga in mig tillsammans med X andra personer, i en farkost som jag inte kunde lämna under såpass lång tid.... :nailbiting::wtf:
Jag håller helt med!!!
 
Alldeles för lång restid. Allt över en timme är jobbigt och två timmar är på gränsen till outhärdligt. Dessutom i sällskap med andra. Men den dagen vi har skepp a la star wars, då står jag först i kön
Som gammal sci-finörd står jag tvåa i kön då, skulle älska att få se rymden 🙂 Men tre års resande, no nay never! Jag skulle inte härda ut att
vara instängd på så liten yta, inte få vara ensam, inte kunna cykla/vandra, inte få röra mig i skogen, inte välja vilka människor jag träffar.
 
Första tanken är COOLT! Men det här med att umgås med andra människor, så nära och så länge, utan att kunna gå ut... Mja. Sen har jag barn också, så jag hade aldrig velat åka iväg ändå.
 
Skummade precis en artikel på DN (Så ska astronauterna kunna hålla sams hela vägen till Mars) , där det bland annat står så här:

"På en färd till Mars kommer jorden däremot att vara långt bort. Det tar nio månader att ta sig till planeten, och besättningen måste sedan stanna där i ungefär ett år innan de kan resa hemåt igen, i ytterligare nio månader. Hela resan tar alltså tre år. Under den tiden finns ingen möjlighet att lämna uppdraget, samtidigt som kommunikationen hem kommer att vara fördröjd med upp till 24 minuter eftersom det tar tid för radiosignaler att ta sig mellan jorden och Mars."

Drömjobbet eller mardrömsjobbet - vad tycker ni?
Det finns INGA pengar i världen som hade varit tillräckliga för att stänga in mig tillsammans med X andra personer, i en farkost som jag inte kunde lämna under såpass lång tid.... :nailbiting::wtf:
Jag skulle utan vidare åka.
Det verkar intressant på många vis.
 
Skummade precis en artikel på DN (Så ska astronauterna kunna hålla sams hela vägen till Mars) , där det bland annat står så här:

"På en färd till Mars kommer jorden däremot att vara långt bort. Det tar nio månader att ta sig till planeten, och besättningen måste sedan stanna där i ungefär ett år innan de kan resa hemåt igen, i ytterligare nio månader. Hela resan tar alltså tre år. Under den tiden finns ingen möjlighet att lämna uppdraget, samtidigt som kommunikationen hem kommer att vara fördröjd med upp till 24 minuter eftersom det tar tid för radiosignaler att ta sig mellan jorden och Mars."

Drömjobbet eller mardrömsjobbet - vad tycker ni?
Det finns INGA pengar i världen som hade varit tillräckliga för att stänga in mig tillsammans med X andra personer, i en farkost som jag inte kunde lämna under såpass lång tid.... :nailbiting::wtf:

Drömjobb. I ett annat liv.
 
Inga problem med sällskapet eller så men tänk vad tråkig tillvaro att vistas på så liten yta under så lång tid med så begränsade möjligheter till att göra saker. Hade det varit en farkost i storlek kryssningsfartyg, ja då hamnar det i ett annat läge.
 

Liknande trådar

Tjatter Året är 2517, planeten “Jorden-Som-Var” har länge varit obeboelig och människorna har spritt ut sig i universum till ett nytt solsystem...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
33 507
Senast: Snurrfian
·
A
Hästmänniskan Jag valde att använda mitt anonyma nick, då jag inte ville skriva om problemet under mitt vanliga namn. Behöver nya, friska, opartiska...
Svar
8
· Visningar
2 729
Senast: hier
·
Z
Hästvård Intressant och relevant artikel jag hittade på Fass hemsida. Artikeln i sin helhet finns på...
Svar
8
· Visningar
1 953
Senast: Zebung
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
1 915
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp