Algotsson Ostholt säljer topphästen

Jag vet inte riktigt vad jag anser om detta, insamlingen var ju för att hon skulle kunna behålla hästen. Får givarna tillbaks sina insatser nu eller …?
 
Jag vet inte riktigt vad jag anser om detta, insamlingen var ju för att hon skulle kunna behålla hästen. Får givarna tillbaks sina insatser nu eller …?
Tror att det var sagt att de skulle gå till fälttävlansungdomar eller något liknande.

Hästsport handlar nästan bara om pengar numera tyvärr.
 
Ja, överskottet av insamlingen skulle det, men nu säljs ju hästen, jag tror inte överskottet (x antal mille?) går till några fälttävlansungdomar.
Jag har för mig att jag läste att den summa som samlades in skulle gå till ungdomssektionen nu när hästen säljs, resten går till ägaren såklart och det är nog en hel del så jag förstår henne, hade gjort samma själv men tycker det är en tråkig utveckling.
 
Jag har för mig att jag läste att den summa som samlades in skulle gå till ungdomssektionen nu när hästen säljs, resten går till ägaren såklart och det är nog en hel del så jag förstår henne, hade gjort samma själv men tycker det är en tråkig utveckling.
Aha ok.
 
Jag vet inte riktigt vad jag anser om detta, insamlingen var ju för att hon skulle kunna behålla hästen. Får givarna tillbaks sina insatser nu eller …?

Givetvis inte, pengarna ska användas till en ny häst! Sara gick ju ut för väldigt många månader sedan i gruppen och undrade vad folk tyckte
 
Jag har för mig att jag läste att den summa som samlades in skulle gå till ungdomssektionen nu när hästen säljs, resten går till ägaren såklart och det är nog en hel del så jag förstår henne, hade gjort samma själv men tycker det är en tråkig utveckling.

Nej det var bara tal om det om inte summan skulle nå upp till det som Sara behövde för att köpa Reality.
 
Jag var med och bidrog med en slant för att Sara skulle kunna behålla Reality. För mig var det ren sponsring och jag har inget emot att Sara säljer hästen nu och köper en annan. Det har ändå gått 5 år och sa hon få ett bra pris är det dags att sälja nu. :)
 
Jag vet inte riktigt vad jag anser om detta, insamlingen var ju för att hon skulle kunna behålla hästen. Får givarna tillbaks sina insatser nu eller …?
Jag var också en av dom som gav ett bidrag, och skulle aldrig tänka tanken att kräva tillbaka några pengar. Det var ju sponsring från min sida, inte en investering. Nu var det ju jättelängesen insamlingen skedde, och det är väl toppen om hon kan köpa en yngre förmåga som man förhoppningsvis kan få följa i mästerskap framöver :)
 
Jag vet inte riktigt vad jag anser om detta, insamlingen var ju för att hon skulle kunna behålla hästen. Får givarna tillbaks sina insatser nu eller …?
Insamlingen var väl ffa för att säkra Bigsy över EM i Malmö? Allt därefter har ju mest varit bonus ;) och eftersom den fina lilla hästen är fruktansvärt dålig på att lyfta på fötterna i banhoppning + att Wega är på g tillbaka och det finns yngre, bättre hästar så förstår jag Sara!

Men vad jag förstår så ska Bigsy stå kvar hos och tränas av Sara och Frank och en yngre ryttare får ha henne där.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter På torsdag startar EM i fälttävlan och Sara Algotsson Ostholt är tillbaka på mästerskapsscenen. Hon har hittat tävlingsglädjen igen...
Svar
0
· Visningar
585
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Storbritannien leder lagtävlingen under EM i fälttävlan efter dressyrmomentet. Malin Petersen och Sara Algotsson Ostholt red under...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter För ett och ett halvt år sedan förlorade OS-silvermedaljören Sara Algotsson Ostholt två av sina hästar i en brand. I helgen klarade hon...
Svar
0
· Visningar
293
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det är drygt två veckor sedan fälttävlansryttaren Sara Algotsson Ostholts häst Chacco’s Crack dog då hennes hästtransport började brinna...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vikt och hälsotråd 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp