Bukefalos 28 år!

All inclusive for dummies

Sv: All inclusive for dummies

Jag är inte orolig för visiteringen som sådan - men tycker ju det är praktiskt att undvika det. Framförallt på lillkillen som har en hangup på sitt skärp med nitar.

Jag har flygit med ett bälte med dubbla rader pyramidnitar, det är iof ihåliga så det är inte så mycket metall men ändå. Man bara tar av sig bältet och låter det åka i lådan via röntegenmaskinen och tar på sig det efteråt. Inget mer med det :)
 
Sv: All inclusive for dummies

Och åtminstone på Heathrow skannar de skorna också. Man får alltså ta av sig i alla fall
 
Sv: All inclusive for dummies

Aha. Kanske det beror på varifrån och vart man åker. Jag har gjort det de senaste fyra gångerna...
 
Sv: All inclusive for dummies

Aha. Kanske det beror på varifrån och vart man åker. Jag har gjort det de senaste fyra gångerna...
Kom på att det kanske har att göra med att vi mellanlandade där? Eller så kanske det hänger ihop med resmålen som sagt :)
 
Sv: All inclusive for dummies

Jag har bara behövt ta av mig skorna vintertid (eller ja, har man "tyngre" skor på sommaren får man kanske plocka av dem.

Det störigaste på Heathrow tycker jag är att det är så dåligt organiserat just i skokontrollen, det finns inte tillräckligt med bänkar och det är inget ordentligt kösystem - dessutom hopplöst då man hamnar rätt i taxfree-butiken när man gått igenom och då alla ska dra på sig stövlar och kängor och grejer.

Fast nu var det drygt två år sedan jag åkte från Heathrow så de kanske har fixat till det bättre nu.
 
Sv: All inclusive for dummies

Framför mig ser jag en unge som vägrar ta av sig bältet och lägger sig på golvet och skriker :o
Lägg ungen i korgen och kör honom genom röntgenmaskinen, så slipper du både ta av honom bältet, bilda kö, ha en skrikande unge på golvet samt att du får veta om ungen möjligen svalt lite andra knappar, lego, mynt eller liknande i sina dagar. Win-win!
 
Sv: All inclusive for dummies

Min unge är en dotter och hon har inget nitbälte, än :p Jag antar att du menar TS. Dock får man "tyvärr" inte köra barn i röntgen. Åtminstone inte i den röntgen vi har på jobbet. Inte ens en hand får man stoppa in när strålarna är igång.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Om ni har blivit besviken på genomfört medarbetarsamtal och lönesamtal, hur har ni fått tillväga då? Om ni är chefer, hur agerar ni...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
18 533
Senast: Breaktown
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 772
Senast: Ramona
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
4 847
Senast: Unafraid
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 477
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp