Alla halvblodshingstar som går upp i rök?

MissFideli

Trådstartare
Tänkte kombinera min lisa över halvblodshingstar med död, exp eller liknande.

Så nu får ni hjälpa mig med lite i taget här:
Första frågan:
Vilken är den äldsta levande hingsten i avel?
 
Jag TROR att Maraton är den äldste som fortfarande är i avel, men Irco Marco född 1971 och Granit född 1973 lever fortfarande.
 
Irco Marco ägs INTE längre av Gustavii, har inte gjort på MÅNGA år...

Jag hade mejlkontakt med Gert Monell i våras och DÅ levde han fortfarande i alla fall!
OCH han är fortfarande tillgänglig för avel också, dock endast med fryst semin. (som förmodligen är väldigt dyyyr...)
 
Det var precis det jag menade, d v s att den som skrev att han fanns i England hos Gustaviis var ute och cyklade...
 
Menar du hingstkalendern, så har jag 20 årgångar. :)

Det är nästan lättare om du frågar efter specifika hingstar, det har ju funnits så många...

Kom på att Hubertus bara är året yngre än Maraton, d v s född 1977!
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 004
Senast: Karro-Lina
·
Övr. Hund Skäll kan ni ta för er själva. Jag har en stövare sen ett par år. Hon skadade sig i ett framben och jakthundskarriären var över. Då fick...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 994
Senast: Sonic76
·
Hemmet Jag har ett ganska litet badrum som jag skulle vilja ha en tvättmaskin till. Hade helt klart varit enklare platsmässigt med en toppmatad...
Svar
4
· Visningar
568
Senast: Dorinda
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 922
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp