Bukefalos 28 år!

Allergi pälsdjur, kvalster

exotic

Trådstartare
Jag är allergisk och efter varje djursort står en siffra, en slags nivå på allergin där 0 verkar mildast och 5 värst.
Vad betyder egentligen siffrorna? Anses tex 2,6 högt? Hur stor risk är det att man utvecklar astma om man blir fortsatt exponerad?
 
De där testerna är inte särskilt tillförlitliga villet min läkare var noga att upplysa om.

Jag är allergisk mot allt, fullt utslag på björk men även högt på hund, katt, häst och kbalster, dvs allt som de testade för.
Jag reagerar dock bara på björk, har två hästar, sover med hundar i sängen osv och är inget orolig för astma.

Jag skulle pratat med läkaren om jag var du.
 
Jag har förstått det som att man kan ha hög nivå av antikroppar med lite besvär och omvänt, lite antikroppar men stora besvär. Men även jag hade talat med läkaren om din oro :)
 
Tack bägge. Läkaren nämde inget om att det inte va speciellt tillförlitligt. Ska prata bättre med läkaren vid nästa besök.
 
Jag är allergisk och efter varje djursort står en siffra, en slags nivå på allergin där 0 verkar mildast och 5 värst.
Vad betyder egentligen siffrorna? Anses tex 2,6 högt? Hur stor risk är det att man utvecklar astma om man blir fortsatt exponerad?

Vad har du för symtom och när yttrar sig dessa?
 
Ständig KLÅDA och utslag. Ibland rinnande kliande ögon.

När började det? Var sitter klådan?

Jag var nämligen hos doktorn idag och fick ta ett allergitest. Sedan två veckor tillbaka så har jag kliande, röda ögon, snuva och torrhosta.

Läkaren trodde det var förkylning, men var ändå snäll och såg till att jag testas för allergi mot kvalster, pälsdjur etc.

Nu är jag väldigt orolig att det är hunden och hoppas på pollen. Jag har tagit receptfri allergimedicin i drygt en vecka nu och mår faktiskt bättre. Ögondropparna gjorde underverk efter ett par dagar.
 
När började det? Var sitter klådan?

Jag var nämligen hos doktorn idag och fick ta ett allergitest. Sedan två veckor tillbaka så har jag kliande, röda ögon, snuva och torrhosta.

Läkaren trodde det var förkylning, men var ändå snäll och såg till att jag testas för allergi mot kvalster, pälsdjur etc.

Nu är jag väldigt orolig att det är hunden och hoppas på pollen. Jag har tagit receptfri allergimedicin i drygt en vecka nu och mår faktiskt bättre. Ögondropparna gjorde underverk efter ett par dagar.
Jag gick med klåda och utslag över 1 år innan dom gjorde allergitester.
Då jag har mycket utslag främst armar och smalbenen (ser ut som typ myggbett) så gissade dom på skabb först. Så det blev först en vända med creme mot det utan resultat.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 254
Senast: Sandora
·
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 155
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
31 832
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej Jag skulle gärna få lite råd av personer med egen erfarenhet av allergi och hästar och kanske t.o.m hälsoångest (om det finns ngn...
Svar
9
· Visningar
3 218
Senast: Zanuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp