Allt funkade så bra.

en mercedes b180 cdi 2006.

Om jag var du skulle jag räkna lite. Parkering i Stockholm är svindyrt. Behöver du bil till vardags?
Det är ganska lätt att räkna på vad det kostar med bil kontra hyra eller taxi. Åker du i princip endast till barnen kanske bilpool är något?

Vi har bilen på gratisparkering, men nu när jag knappt kan gå lönar det sig ändå att ta taxi vid behov framför att betala parkeringen i stan (75kr/dag med boendeparkering). Då är det enklare och billigare att jag tar en taxi till mataffären eller läkaren eller vad jag behöver.
 
Sälj den som reservdelsbil el skrot och köp nått billigt. Sambon var med i en viltolycka med våran bil för ca 1,5 år sen och vi blev stående med bara en bil. Vi måste ha två...bor i skogen.
Köpte en Renault Scenic på Blocket för 5000:-. Nybesiktad, allt funkade som det skulle, nya bromsar och bra s/v däck.
Den var ful som stryk men absolut inget fel på. Så fynda går :)
 
Jag köpte en Subaru Outback för 13 000 som gick som tåget i 3 år. Utan några större reparationer. Sen sålde jag den för 2 500. Helt ok värdeminskning tycker jag, men då var jag ju inte kräsen med snajsig komfort :p
En annan gång la jag ut en gammal Subary Impreza, med ett gäng tvåor på besiktningen, på tradera för 1500 kr. Budgivningen slutade på 8 900 kr. :up:
Outbacken sålde jag f.ö. också på tradera.
 
Glöm inte att titta på det där med att köpa reservdelar från annat ställe än Sverige.
Är dålig på det själv men man blir nog tvungen att lära mig då det fort handlar om mycket pengar.
Bildelar handlar jag uteslutande från Autodoc i Tyskland, en lambdasond till Golf tex. vill Möllers i sverige ha 7000:- för, den kostar 644:- i Tyskland och UPS levererar ända fram till dörren (eller som här, ända in i köket). :up:


Apropå romanser Tranan, sluta upp med dom där dumheterna för det är bara dyrt och tar en massa tid från annat som behöver göras och man blir bara besviken eftersom dom gör och menar nåt helt annat än dom säger. Deras styrdator är opålitlig. :angel:

:p
 
Apropå romanser Tranan, sluta upp med dom där dumheterna för det är bara dyrt och tar en massa tid från annat som behöver göras och man blir bara besviken eftersom dom gör och menar nåt helt annat än dom säger. Deras styrdator är opålitlig. :angel:

:p

Deras styrdator må vara hur opålitliga som helst. Jag kan behöva en kram ibland också. Det är fruktansvärt att vara isolerad när man är en utåtriktad person. Jag går långsamt framåt och det blir som det blir.
 
Deras styrdator må vara hur opålitliga som helst. Jag kan behöva en kram ibland också. Det är fruktansvärt att vara isolerad när man är en utåtriktad person. Jag går långsamt framåt och det blir som det blir.
Jag har helt andra som kramar mig, dom är lurviga men kan både pussas och kramas :love: fast ibland kan det bli lite för mycket kram om det råkar vara en kelsjuk (och dyngkåt) kossa man får på ryggen. :o
 
Jag har helt andra som kramar mig, dom är lurviga men kan både pussas och kramas :love: fast ibland kan det bli lite för mycket kram om det råkar vara en kelsjuk (och dyngkåt) kossa man får på ryggen. :o
Blir man stenad här om man är rädd för kor?
 
Blir man stenad här om man är rädd för kor?
Inte alls, jag förstår att vissa som inte umgåtts en hel del med kossor och andra lantbruksdjur är VÄLDIGT skeptiska och springer för livet när nyfikna "The cow gang" kommer i full karriär för att undersöka filuren som dom sett.
Jag är ju uppfödd med kossor sen spädbarnsåldern, uppfödd på opasteuriserad mjölk mm. så koskräck har jag definitivt inte. Det var mitt "jobb" att hämta kossorna från hagen och till mjölket när jag var liten (vi hade sommarstuga bredvid ett lantbruk) och jag bara ropade på dom så kom dom direkt och där gick jag framför 25 kossor med ledarkossan bredvid mig (hon som inte gick att lita på) och kände mig helt trygg med sällskapet. :love:

Kossor har dessutom humor, tro´t eller inte, och kan vara skitbusiga. :D Jag har blivit "stångad" oräkneliga gånger men bara på lek, djur vet tydligen vad jag tål annars hade jag varit död för länge sen.

Här är jag förresten ihop med "nötterna", det här är inte kor utan tjurar. :)

 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp