Allt funkade så bra.

Tranan

Trådstartare
Allt funkade så bra. Lite för bra för att vara ärlig, en liten romans som puttra i bakgrunden, förra årets problem tonar bort över horisonten. Ny kavaj som jag gillar. och man letar efter Aprils ansikte. Allt gick så bra. Så rasade växellådan på bilen :(. eller data boxen till växellådan. Samma effekt. bilen oanvändbar. 25500:- för att laga en 20000:- bil, Hur var numret till skroten? Arrg. Hej Huvudvärk.
 
Då får man tänka att det är ju iaf bara materiella ting, och fortsätta glädjas åt hur det andra får det att kännas bra i kroppen.

Ett tips är att lägga ut bilen på annons, gjorde jag med min gamla Skoda jag hade, jag hade panik över hur jag skulle bli av med den! La ut den för 2000 och blev totalt nedringd och slutade att den hämtades för 3000. Jag köpte den fullt fungerande för 6500...

Billiga bilar går det alltid att få tag på!
 
Allt funkade så bra. Lite för bra för att vara ärlig, en liten romans som puttra i bakgrunden, förra årets problem tonar bort över horisonten. Ny kavaj som jag gillar. och man letar efter Aprils ansikte. Allt gick så bra. Så rasade växellådan på bilen :(. eller data boxen till växellådan. Samma effekt. bilen oanvändbar. 25500:- för att laga en 20000:- bil, Hur var numret till skroten? Arrg. Hej Huvudvärk.
Sälj den billigt(men för mer än skrotvärdet) lägg det du kan för att köpa en "ny" fungerande bil- eller behöver du ens en bil?:) Funkar det med kommunala transportmedel någon/ några månader så lär du ju kunna spara pengar på att inte betala försäkring/ skatt/ parkering / drivmedel etc? Och kan kanske spara till en bättre bil på så sätt i förlängningen?
 
Allt funkade så bra. Lite för bra för att vara ärlig, en liten romans som puttra i bakgrunden, förra årets problem tonar bort över horisonten. Ny kavaj som jag gillar. och man letar efter Aprils ansikte. Allt gick så bra. Så rasade växellådan på bilen :(. eller data boxen till växellådan. Samma effekt. bilen oanvändbar. 25500:- för att laga en 20000:- bil, Hur var numret till skroten? Arrg. Hej Huvudvärk.
Finns begagnade/renoverade boxar. Som inte kostar så mycket. ;)
Bytte nyligen hela styrboxen för ett par tusenlappar.
 
Sälj den billigt(men för mer än skrotvärdet) lägg det du kan för att köpa en "ny" fungerande bil- eller behöver du ens en bil?:) Funkar det med kommunala transportmedel någon/ några månader så lär du ju kunna spara pengar på att inte betala försäkring/ skatt/ parkering / drivmedel etc? Och kan kanske spara till en bättre bil på så sätt i förlängningen?
Om jag vill träffa barnen så behöver jag en kärra.
 
Allt funkade så bra. Lite för bra för att vara ärlig, en liten romans som puttra i bakgrunden, förra årets problem tonar bort över horisonten. Ny kavaj som jag gillar. och man letar efter Aprils ansikte. Allt gick så bra. Så rasade växellådan på bilen :(. eller data boxen till växellådan. Samma effekt. bilen oanvändbar. 25500:- för att laga en 20000:- bil, Hur var numret till skroten? Arrg. Hej Huvudvärk.


Ja det är ju alltid roligt så länge det fungerar :banghead:
Jag kom hem för ett par veckor sedan och har bara tänkt stanna i Sverige i max 2 månader. Jag behöver verkligen inte bil men jag köpte en i alla fall, en volvo 850 från -95, automat, nya bromsar och nybesiktad 6500kr.
Jag tror ärligt detta är det bästa bilköp jag någonsin gjort, den går som den stridsvagn den är :rofl:

Blocket är fullt med sådana här billiga bilar och jag tror att så länge man hittar en som nyligen är besiktad och såklart gå på lite magkänsla när det kommer till kontakt med säljaren, så kan man hitta en bra bil att ha "sålänge".
 
Det går inte att hämta dem och ni alla åker buss etc? De bor hos dig varannan vecka eller?
eller är avståndet för långt( eller har för dåliga kommunikationsmedel) för att det ska fungera?
det är 30 mil och de bor hos mig under längre lov. annars kommer jag ner på helgerna och gör saker med dom. exet klarar inte att köra så långt med bil. och de bor i skogen.
 
Ja det är ju alltid roligt så länge det fungerar :banghead:
Jag kom hem för ett par veckor sedan och har bara tänkt stanna i Sverige i max 2 månader. Jag behöver verkligen inte bil men jag köpte en i alla fall, en volvo 850 från -95, automat, nya bromsar och nybesiktad 6500kr.
Jag tror ärligt detta är det bästa bilköp jag någonsin gjort, den går som den stridsvagn den är :rofl:

Blocket är fullt med sådana här billiga bilar och jag tror att så länge man hittar en som nyligen är besiktad och såklart gå på lite magkänsla när det kommer till kontakt med säljaren, så kan man hitta en bra bil att ha "sålänge".
Ska tänka på det.
 
Du har helt rätt, och hyr bilen är nog säkrare.

Och drar förhoppningsvis betydligt mycket mindre/mil dessutom! Så var det i alla fall för oss när vi bodde uppe i Kiruna, fick svärföräldrarna på besök (den enda gången de kunde tänka sig att åka så långt norrut) och vi därför hade planerat att åka längs den fantastiskt vackra "Norgevägen" (utnämnd till Sveriges vackraste väg). Men vår bil passade på att haverera när vi skulle hämta dem på flyget... Vi bestämde oss snabbt för att hyra en bil för helgen för att det skulle vara möjligt att visa dem all den fantastiska naturen som vi planerat. "Det får kosta!" tänkte vi. Gissa om vi blev förvånade när vi i efterhand insåg att det faktiskt blivit billigare än om vi åkt med egen bil hela helgen eftersom vår dåvarande bil drog betydligt mycket mer bränsle än vad hyrbilen gjorde!
 
Jag kan bara hålla med. Bättre att hyra bil då och då eller kanske låna av en god vän.
Bil kostar mycket att äga. Var och hämtade en skrotbil hos en äldre dam. Bilen var i fint skick och ska inte skrotas utan byggas om. Hur som så betalade damen hemska pengar varje månad bara för parkering.
 
Vad är det för bil du har?? En box behöver inte vara så dyr faktiskt. Kolla skroten tex Eklunds i Skövde. Dom skickar även.
 
Blocket är fullt med sådana här billiga bilar och jag tror att så länge man hittar en som nyligen är besiktad och såklart gå på lite magkänsla när det kommer till kontakt med säljaren, så kan man hitta en bra bil att ha "sålänge".
Inte bara Blocket, jag fick nyss en Renault Clio och en Ford Fiesta helt gratis och båda är gångbara, var bara att byta drivknut och bromsklossar fram (244:- från Tyskland) på Fiestan och besikta den, Clion ska få en ny avgaskrök för 45 spänn, uppspänd handbroms och besiktning och sen går den också.

Fårrrden skänkte jag vidare till grannens dotter med nytaget körkort för det var rätt färg :laugh: och Clion ska jag behålla som reservbil ett tag medans jag fixar lite på Volvon. :up:

Ja just ja, sen har jag ju en Renault Megane också, gratisbil som ska få ett nytt framhjulslager, nya bromsbackar och en besiktning, här står banne mig bilarna som spön i backen. :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Glöm inte att titta på det där med att köpa reservdelar från annat ställe än Sverige.
Är dålig på det själv men man blir nog tvungen att lära mig då det fort handlar om mycket pengar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp