Bukefalos 28 år!

Allt mitt hååår!!!

miss_kala

Trådstartare
Jag har börjat tappa kopiösa mängder hår på sistone. Får rensa ur borsten varannan dag typ, och efter jag duschat ligger det ett helt marsvin i brunnen.. :eek:
Har ju redan tunt hår, hur kommer jag se ut innan det här är färdigt!!?? Det har väl med amning och hormoner att göra förstås, som allt annat just nu..
Nån fler som börjar känna viss rädsla för flintskallighet??:crazy::D
 
Sv: Allt mitt hååår!!!

Räcker upp en hand. Jag kommer snart vara flintis i den här takten. Det var så kul att vara gravid, att för en gångs skull ha någorlunda tjockt hår då jag knappt tappade nånting.
Kanske att tappet försvinner nu när jag är gravid igen. *hoppas*
 
Sv: Allt mitt hååår!!!

Här är en till som varje dag söker efter en icke önskad begynnande flint :eek:
Vågar knappt kolla i duschbrunnen el. hårborsten längre :cry:
 
Sv: Allt mitt hååår!!!

Första 4 månaderna tappade jag groteska mängder hår, och jag var livrädd att min normalt fylliga kalufs skulle tunnas ut till någon slags smal åsnesvans.....



Nu slutade mitt "avfall" efter 4 månader och jag har fått tillbaka min fina tofs. Så hav tröst, det ger sig!
 
Sv: Allt mitt hååår!!!

Nån fler som börjar känna viss rädsla för flintskallighet??:crazy::D

Snarare tvärtom, hoppas att mitt hår kommer bli tunnare...:D
Har extremt tjockt, tungt hår i vanliga fall, och det har ju inte direkt blivit tunnare under graviditeten.:grin:
 
Sv: Allt mitt hååår!!!

Svarar alla :)

Gött att höra att jag inte är ensam! Låter ju bra att håret återkommer så småningom iaf. Får nog bli peruk annars..:P

boccia: Har alltid önskat mig en rejält tjock hårman, men som med allt annat så vill man väl alltid ha det man inte har! Hoppas du får din vilja fram med tunnare hår, dock inte fläckvis helst kanske? ;)
 
Sv: Allt mitt hååår!!!

Jag tappade över hälften av mitt hår första halvåret efter förlossningen. Jag ammade inte, så det hade inte med det att göra i alla fall.

Sebastian är 20 mån gammal nu, och håret har växt ut så att det är strax nedanför öronen. Så resten av håret (Som klipptes 25 cm av) är lite nedanför axlarna, och extremt tunt.
Jag förväntar mig att det ska ta runt 1 år till innan det har kommit ikapp resten..

Riktigt fult, men inte ett skit man kan göra åt det :crazy: Jag har håret uppsatt konstant, för det ser helt.. Komiskt ut om jag släpper ut det.
 
Sv: Allt mitt hååår!!!

Jag har för mig att jag läste nånstans att man inte tappar hår under graviditeten och första tiden, men sen vid 4-5 mån efter förlossningen tar man igen det man inte tappat tidigare. MYCKET hår var det som rök iaf, dock märktes det inte på mitt som är rejält tjockt och mår bra av lite urtunning.
 
Sv: Allt mitt hååår!!!

Usch det lät inte så kul!! Tur att det finns mössor..

Kanske ska spara på håret och sticka en mysig "mamma-kofta" till Erik.. :idea: ;)
 
Sv: Allt mitt hååår!!!

Jag har för mig att jag läste nånstans att man inte tappar hår under graviditeten och första tiden, men sen vid 4-5 mån efter förlossningen tar man igen det man inte tappat tidigare. MYCKET hår var det som rök iaf, dock märktes det inte på mitt som är rejält tjockt och mår bra av lite urtunning.

Fick också höra det av min frisör, att tappandet avstannar under graviditeten, när jag väntade pojken hade jag rena drömhåret, tjockt, blankt, ja nästan som några lockar också. Tji fick jag efter ett par månader, tovigt, livlöst, grått.... och i hårborsten. När jag väntade andra barnet blev håret knäppt med en gång, gick inte att få fason på det överhuvudtaget, min hårfrisörska sa "nu får du en tjej, men det här håret...." Hon hade rätt...
Nina
 
Sv: Allt mitt hååår!!!

Det du skriver stämmer bra in på mig, vet att det tog några månader efter förlossningen innan det började. Sen ramlade det såna mängder att man blev förskräckt. Höll på i ganska många månader, har för mig det slutade när dottern var omkring 9 månader (då slutade jag amma).

Någon skrev att håret blev lockigt under graviditeten. För mig har håret blivit lockigt efter! Har alltid haft "spikrakt" hår men har nu lockar...
 
Sv: Allt mitt hååår!!!

Jag har för mig att jag läste nånstans att man inte tappar hår under graviditeten och första tiden, men sen vid 4-5 mån efter förlossningen tar man igen det man inte tappat tidigare. MYCKET hår var det som rök iaf, dock märktes det inte på mitt som är rejält tjockt och mår bra av lite urtunning.

Håller med! Har hört samma!
 
Sv: Allt mitt hååår!!!

Ja, grattis Emro! Kan inte fatta att folk ska ha barn i januari 09 redan, jag skulle ju nyss ha barn i januari 08!

Vindvissla: inga vuxenaktiviteter här heller.. men så svårt borde det väl ändå inte vara att få till tycker jag!!
 
Sv: Allt mitt hååår!!!

Haha nä, om man inte hade så jäkla mycket annat att göra! :D

Har du testat ta vitaminer mot hårbortfallet?
 
Sv: Allt mitt hååår!!!

Ja.. och om man inte hade en liten mur mellan sig i sängen :p Kanske blir mer fart sen när han flyttar till egen binge. :D

Tar inga vitaminer alls just nu, men funderar på att införskaffa. B-vitamin är det som gäller för håret va? Hår, hud och naglar (och hovar..;)) har jag för mig.
 
Sv: Allt mitt hååår!!!

Mitt hår rasar också av nu när jag ammar.
Funderar också på B-vitamin. :)
Och även på att raka av håret när jag slutar amma och börja om från början. Jag har kort hår och min sambo vill att jag ska spara till långt, men känns inte som att det är läge för det nu.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 956
Kropp & Själ Jag har väldigt tunt och fint hår som alltid varit väldigt begränsande vid frisyrval mm. Har aldrig kunnat ha långt hår eller sätta upp...
2
Svar
21
· Visningar
3 462
Senast: rutans
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 018
Senast: Fraegd
·
Övr. Hund Nån här med tips på något som är effektivt att få bort all päls med på korthårig hund? Vi är inne i jordens pälsfällning! :crazy: Det är...
Svar
12
· Visningar
1 294
Senast: Carolininen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp