Bukefalos 28 år!

Allt rasar samman....

Sv: Allt rasar samman....

Apotek lämnar ut medicin på avbetalning. Ingen skall behöva vara utan viktig medicin. Prata med ditt apotek, annars ta nästa.
 
Sv: Allt rasar samman....

Ring kf och kolla om hon har skulder hos dem. Har hon det hamnar du sist i kön, så då är det knappast lönt att ta striden. Det kostar 500 men, du tjänar på det om det kommer in pengar så dina skulder minskar. :)
Och så känns det nog gott att hon inte kom undan med att luras. Synd att du inte beslagtog hennes sadlar när hon vägrade betala. Det kan man göra.
 
Sv: Allt rasar samman....

Har hon det hamnar du sist i kön,.
Det beror på vilka skulder som finns.
Skatter t.ex. går före.
Men annars så delas den summa som kan utmätas proportionellt mellan fordringsägarna.
Så alla får men litet i taget.

Synd att du inte beslagtog hennes sadlar när hon vägrade betala. Det kan man göra.

Och vilken nytta skulle det göra?
TS skulle få så dåligt rykte av det att ingen sedan ville hyra av hennom.
Dessutom så får man inte alls göra så.
 
Sv: Allt rasar samman....

Jo, det har stått i andra trådar att egendom får kvarhållas tills hyran är betald. Dåligt rykte kan jag inte uttala mig om, låter ju som om hyresgästen snackar s... ändå om ts och uthyrningen.

Jaså, delar de? Vad bra.
 
Sv: Allt rasar samman....

*kl*

Har nu bett hyresnämnden komma med ett utlåtande ang ev hyresnedäsättning innan jag lämnar ärendet visare... Vill inte lura någon, men skälen HG anför är enligt mig inte nog för en hyresnedsättning.

Har ännu inte orkat kontakta min far, men ska försöka få kraft i helgen!

Sonen kom hem nu ikväll, vilket inte var planerat.... Men jag hoppas att allt fixar sig där med, även om jag seriöst är skeptisk:crazy:

Jobbet går dock bara bättre och bättre, trivs mer för varje dag, och tror mig göra ett bra jobb:)

Ytterligare en hyresgäst i stallet har flyttat, nu känns det lugnt och skönt, är en sån frid där, och för första gången på länge känns det mysigt att gå och pyssla med allt...

Tror och hoopas att allt blir bra, men det är en krokig väg att vandra först...
 
Sv: Allt rasar samman....

SUCK!!!

Eftersom jag inte bedriver kommersiell hyresverksamhet (minst tre lägenheter), så gäller en månads uppsägning:mad: Ny lag sen februari 2013...

Dock flyttade ju inte hyresgästen ut förrän i mars, och bör således betala även för denna månad. Alltid något!;)
 
Sv: Allt rasar samman....

Det kan vara kommersiellt i alla fall.
Men inte för dig då du ju har för avsikt att nyttja bostaden för dig eller din familj.
 
Sv: Allt rasar samman....

Enligt HN måste det vara fler än två lägenheter (vilket även Hyresgästföreningen sagt till HG).

Har ju hyrt ut i tjugo år, men tydligen inte kommersiellt.... Konstigt, då den ingår i en firma??? Och ja, nu kommer sonen att hyra bostaden, blir bättre det!!

Värt att veta är att det inte heller går att begära hyresnedsättning på icke-kommersiella bostäder.
 
Sv: Allt rasar samman....

Och tydligen hade hyresgästen rätt att flytta tre dagar sent...:(

Tycker dock fortfarande att det var så dålig stil att inget säga innan denne drog....
Så ja, nu finns heller inget hopp om att få in den hyran, sitter således riktigt i skiten.
Ska dock i helgen lägga ut en del annonser, kanske kan det hålla mig flytande till slutet av april när första riktiga lönen kommer;)

Och jobbet ja, det blir bara roligare och roligare!! En ljusglimt, verkligen!!
 
Sv: Allt rasar samman....

Om det inte går ihop alls kan du prata med din arbetsgivare om att få förskott på lönen, det brukar inte vara några större problem.
 
Sv: Allt rasar samman....

Hon sa upp sig 20 januari och jag bekräftade uppsägningen till den 30 april, inga protester!

Antar att jag skulle kunna gå vidare då just denna uthyrning står för ca 50% av omsättningen i min näringsverksamhet, men vet inte om jag vill lägga energi på det....

Njuter just nu av lugnet på¨gården:love:
 
Sv: Allt rasar samman....

Antagligen, trots att jag trodde att fastigheten räknades som näringsverksamhet...

Torde innebära att jag slipper skatta för den, eller??? Har ju tagit upp den i sin helhet i företaget, men om det inte är kommersiell verksamhet så bör den ju inte ligga där, eller faller jag mellan stolar tro? Dvs både skatta för den (ihop med annan uthyrningsverksamhet) men inte ha rätt till näringsavtal?

Får kolla upp innan deklarationen...

Nåväl, annars lugnar sig saker.. Sonen mår inte bra, men är mestadels hemma. Påbörjar vårdplan på måndag.
Förskott på lön känns INTE aktuellt, då hamnar jag efter längre fram + att jag anser att det inte ser bra ut hos AG (provanställning).
Försöker lösa situationen som den är just nu, även om en del kommer att släpa efter ett tag!
 
Sv: Allt rasar samman....

I morgon ska vovve till veterinären, då hon lyckades gå och tjuvpara sig mitt i allt annat:mad:
Håller tummarna för att det inte blev något av det, abortsprutorna är liksom inte gratis....
För övrigt har jag på något vis klarat den första månaden, försöker komma ikapp så gott det går, nästa månad bli det iaf hel lön:)
Inte orkat ta tag i HG, även om det lutar åt att fastigheten räknas in i näringsverksamheten, och således har tre månaders uppsägning.
Sonen mår inte bra, så nu försöker jag bara hålla ihop livet här och nu...
Måste försöka få tag på läkaren med, någon tid har jag inte fått, trots att jag skulle kallas (tre veckor sen nu...)

Men på det stora hela går det (om än nätt och jämnt!) runt;)
 
Sv: Allt rasar samman....

Har inget vettigt att säga men vill ge dig en stor kram genom cyberrymden.
Hoppas verkligen att du får en rätsida på allt inom en snar framtid.

Säger som terwa. Stor kram genom cyberrymden!

Och lyssna på vad tanten säger, hon vet vad hon pratar om, jag vet vad hon pratar om och det du läser i hennes inlägg är alldeles sant.

Allt löser sig, till slut.

Kram igen!
 
Sv: Allt rasar samman....

Tack ska ni ha!!!:love:

Hunden var TACK OCH LOV inte dräktig, känns skönt!

Dock sitter en massa stress i kroppen, jag sover dåligt, går med ständig spänningshuvudvärk och fixar inte att gå ner i varv längre...

Tänker dock att jag ska klara av alla "måsten" dvs beta av alla måsten (nu menar jag VERKLIGA måsten!), då tror jag att det lättar.

Har tack och lov fått en hel del tillfällen att jobba extra, både på nuvarande och tidigare jobb:) Lär stärka plånboken i april iaf!

Vet just nu inte riktigt vart jag ska vända mig för att få veta om min uthyrningsverksamhet är att anse ingå i näringsverksamheten (firman betecknas som uthyrning av bostad och stallplatser...) Någon som har en idé??

Skriver annars mest för att få ur mig, förväntar mig inte så många svar, men det är skönt att lätta på ventilen:D
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 757
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 201
Senast: Urigurien
·
Äldre Apropå tråden om bästa vs. sämsta tiden i ditt liv, varför inte prata lite om framtiden då också? Hur önskar du att livet är om 10 år...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 262
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 093
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp