Bukefalos 28 år!

Alltid farligt med hund i bil på sommaren?

Hur många vet att AC fungerar i en parkerad bil? Elbilar är ett nytt kapitel i våra sinnen, så högst rimligt att det går på drulle några år framåt tills "alla" vet om att en Elbil har fungerande AC även när den är parkerad/avstängd.
Det var ju så argumentationen gick, men ändå skickade hen in bilder på lapparna, men de var snarare argument för att JAG var korkad
 
Jag har ju skyltar med mitt nummer och lös vakthund. Nu kanske jag ångrar det. Om jag åker 60 mil jänder det ju att jag måste på toa och att det tar några min, köpte en dricka också så max 15 min, med telefonen på och lappar på baksätesrutor bagageluckan och i fönstret.

Sedan undrar jag hur folk tänker rädda hundarna bak i bilen genom att pajja en framruta...
Det var inte ett inbrott som gick fel pga hunden då?!
 
Våran bil kan vi ställa in både värme och ac i även på avstånd via telefonen!
Kan inte vara så ovanligt nuförtiden?
Samma här, och den larmar via telefonen. Det är inte ovanligt, men nytt och folk har ju inte nya bilar (vilket är helt förståeligt)
 
Den där personen lämnade tydligen hjärnan hemma. Fine att man kanske inte vet att Tesla har ”petmode” men en elbil med AC på är inte ljudlös. Det hörs ju även på utsidan att det jobbar en kompressor under huven.
Dessutom var bilen lappad.
Sen kan jag väl fatta att personen inte viste vad det var för typ av hund, alla är inte rasexperter MEN man drar väl inte ut en stor hund genom en trasig ruta med glasrester kvar?
Hade personen dessutom varit lite sinnesnärvarande så borde den märkt att det var svalt i bilen när den stoppade in armarna för att dra ut hunden.
 
Den där personen lämnade tydligen hjärnan hemma. Fine att man kanske inte vet att Tesla har ”petmode” men en elbil med AC på är inte ljudlös. Det hörs ju även på utsidan att det jobbar en kompressor under huven.
Dessutom var bilen lappad.
Sen kan jag väl fatta att personen inte viste vad det var för typ av hund, alla är inte rasexperter MEN man drar väl inte ut en stor hund genom en trasig ruta med glasrester kvar?
Hade personen dessutom varit lite sinnesnärvarande så borde den märkt att det var svalt i bilen när den stoppade in armarna för att dra ut hunden.
Å andra sidan har det ju Verkligen hypats överallt i media hur farligt det är med både hund och barn i bil (på gott och på ont. För det mesta på gott faktiskt, en död hund eller ett dött barn är en individ för mycket) - är en varken hund eller barnmänniska kan jag se hur en överreagerar.
Jisses, vi hade en person i min fodergrupp som var orolig för att släppa ut sin hund ur huset när det var nitton grader ute. Celsius alltså.

Edit: och folk svarade på allvar "jag skulle vara försiktig..." O_o
 
Den där personen lämnade tydligen hjärnan hemma. Fine att man kanske inte vet att Tesla har ”petmode” men en elbil med AC på är inte ljudlös. Det hörs ju även på utsidan att det jobbar en kompressor under huven.
Dessutom var bilen lappad.
Sen kan jag väl fatta att personen inte viste vad det var för typ av hund, alla är inte rasexperter MEN man drar väl inte ut en stor hund genom en trasig ruta med glasrester kvar?
Hade personen dessutom varit lite sinnesnärvarande så borde den märkt att det var svalt i bilen när den stoppade in armarna för att dra ut hunden.
Jag tror hunden kom halvvägs ut själv. Han satt i baksätet och det var passagerarsätet. Han är rätt mammig och ville nog till mig.
Sedan hade jag ju 4 hundar till i bilen och hur de skulle må bättre av en trasig framruta vet ja inte.

Edit ja det låter men inte så mycket. Har inte Tesla tyvärr.
 
Å andra sidan har det ju Verkligen hypats överallt i media hur farligt det är med både hund och barn i bil (på gott och på ont. För det mesta på gott faktiskt, en död hund eller ett dött barn är en individ för mycket) - är en varken hund eller barnmänniska kan jag se hur en överreagerar.
Jisses, vi hade en person i min fodergrupp som var orolig för att släppa ut sin hund ur huset när det var nitton grader ute. Celsius alltså.

Edit: och folk svarade på allvar "jag skulle vara försiktig..." O_o
Som sagt, därför stog mitt telenummer 4 ggr på bilen.

Det skälls ju tyvärr när ngn passerar så hen trodde väl det betydde att hunden mådde illa.

Men jag är faktiskt inte arg, bara less på att folk är så korkade.
 
Jag tror hunden kom halvvägs ut själv. Han satt i baksätet och det var passagerarsätet. Han är rätt mammig och ville nog till mig.
Sedan hade jag ju 4 hundar till i bilen och hur de skulle må bättre av en trasig framruta vet ja inte.

Edit ja det låter men inte så mycket. Har inte Tesla tyvärr.
Ah….tyckte du skrev nått om Tesla innan….
 
När media rapporterar om varma bilar kanske det också ska tas upp att det faktiskt finns bilar som kan ha ACn på när bilen är avstängd.
Jag hade också varit väldigt upprörd i @Sesca fall. Framförallt eftersom personen också släppte hunden lös på en parkering?! Hade verkligen blivit skitsur om någon först skadat mina hundar och sedan släppt lös dom 😱 Stressade och skrämda hundar är inte alltid de lättaste att fånga in. Bilen hade jag varit mindre sur över, även om jag varit irriterad över det med.
 
När media rapporterar om varma bilar kanske det också ska tas upp att det faktiskt finns bilar som kan ha ACn på när bilen är avstängd.
Jag hade också varit väldigt upprörd i @Sesca fall. Framförallt eftersom personen också släppte hunden lös på en parkering?! Hade verkligen blivit skitsur om någon först skadat mina hundar och sedan släppt lös dom 😱 Stressade och skrämda hundar är inte alltid de lättaste att fånga in. Bilen hade jag varit mindre sur över, även om jag varit irriterad över det med.
Hunden släppte iofs ut sig själv. Den hoppade ut och fastnade halvvägs.
Han sprang till mamma och grät
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp