Bukefalos 28 år!

Alltså VAD är detta för fjäril?

tanten

Trådstartare
Pysslade runt i växttunneln och såg något stort som kröp på jorden. Tog upp det och jag har aldrig sett något liknande

1562954817483.png
!

En sorts fjäril(?) med stor tjock kropp, ca 2-3 cm lång. Kroppen är grön och rosarandig och benen kritvita. Jag tog den på handsken och rusade efter moblien för att ta ett kort. Den fläktade med vingarna som om det fläktade sig. Efter ett tag flög den, om än klumpigt och inte så elegant. Hann inte ta fler bilder än denna enda.
 
Pysslade runt i växttunneln och såg något stort som kröp på jorden. Tog upp det och jag har aldrig sett något liknande

Visa bifogad fil 33051!

En sorts fjäril(?) med stor tjock kropp, ca 2-3 cm lång. Kroppen är grön och rosarandig och benen kritvita. Jag tog den på handsken och rusade efter moblien för att ta ett kort. Den fläktade med vingarna som om det fläktade sig. Efter ett tag flög den, om än klumpigt och inte så elegant. Hann inte ta fler bilder än denna enda.
En snabelsvärmare tror jag :-)
 

Liknande trådar

Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 938
Senast: pews1972
·
Gravid - 1år Nu tänkte jag att jag skulle försöka skriva ner min förlossningsberättelse, och jag börjar med något så trevligt som en slempropp...
Svar
19
· Visningar
2 007
Senast: vindvissla
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 187
Senast: paradiset
·
M
Träning För att göra en sak klar direkt! Detta inlägg gäller INTE Harry. Så ni behöver inte börja fundera om vi fått problem :crazy: I...
2
Svar
20
· Visningar
2 548
Senast: Mount Never Rest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kastrera ja eller nej
  • Uppdateringstråd 29
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp