Alternativa klädstilar

Ryttaren

Trådstartare
Så, jag har inte sett en sådan här tråd på buke och jag tänkte att det skulle vara kul för sådana som är t.ex goth, kawaii, lolita m.m att ha en tråd att diskutera på, även för sådana som tycker om stilarna men inte klär sig så.
En passande fråga att börja med är kanske vilken kläd(livs)stil man har?
Jag är goth, en baby bat (alltså har jag precis börjat med klädstilen samt livsstilen). ^^
 
Jag gillar scene/emo/goth stuket, men det närmsta det jag kommer är väl mitt färgade hår, tighta svarta jeans och relativt kraftiga smink när jag får lust.. :) Det inspirerar mig dock väldans mycket!
I övrigt är jag en träningsmänniska som har svårt att sitta still och skulle nog tro att jag placerar mig mer i rock facket vad gäller kläderna.. :p
 
Vad innebär livsstilen?

Att man uppskattar poesi, arkitektur, ser det vackra i det mörka i livet (sök på dark art), läser gotisk litteratur (en blandning utav skräck, romans och en till genre som jag inte kommer på just nu) m.m. Det varierar lite ifrån genre till genre, exempelvis så brukar cyber goths dansa industriell dans. :3

Jag gillar scene/emo/goth stuket, men det närmsta det jag kommer är väl mitt färgade hår, tighta svarta jeans och relativt kraftiga smink när jag får lust.. :) Det inspirerar mig dock väldans mycket!
I övrigt är jag en träningsmänniska som har svårt att sitta still och skulle nog tro att jag placerar mig mer i rock facket vad gäller kläderna.. :p

Vad kul! :3
Vilket slags stuk är det på sminket du brukar använda?

Själv är jag tråkig som fan men under mina första år på universitetet såg jag ofta den här ascoola tjejen:

http://www.losnummer.se/wp-content/uppladdat/2012/11/Lösnummer_7-12.pdf

Jag absolut älskar lolita, speciellt klänningarna! Fast, goth lolita.
 
Jag är metalhead, fast det är ju inte ens en alternativ stil längre nu när varenda fjortis går med fejkskinnjacka med lite nitar på från H&M och fejk-Dr Martens från Din Sko. :wtf:

Hu för sådana! Kallar de sig till och med för metalheads?
 
Är det inte jättebra att de också kan klä sig som de vill?

Det är det, men att sedan kalla sig för en metalhead fastän man lyssnar på exempelvis JB (nu när denne jag svarade på nämnde att det var fjortisar) är störande. Men jag säger inte att de inte får klä sig så.
 
Det är det, men att sedan kalla sig för en metalhead fastän man lyssnar på exempelvis JB (nu när denne jag svarade på nämnde att det var fjortisar) är störande. Men jag säger inte att de inte får klä sig så.
Men är det inte lite barnsligt att störa sig på en sån sak? De flesta människor har varierad musiksmak och får liksom klä sig och kalla sig vad de vill.
 
Är det inte jättebra att de också kan klä sig som de vill?

Tror att det är något som kanske kommer med åldern, att inte tycka att det är jobbigt med folk som "inkräktar på ens stil". Som 15 åring och synthare tyckte jag att det var skitjobbigt när något som var "synth" blev populärt, det var ju något för mig och mina vänner, något som skiljde sig mellan oss och alla anda. (Min mamma brukade föröka intala mig att jag var en trendstartare :p). Idag håller jag inte alls med gamla mig utan blir istället glad över att fler har upptäckt något jag gillar.

Tillhör inte någon subkultur själv längre, men min kille brukar kalla mig för hippie.. :angel:
 
Men är det inte lite barnsligt att störa sig på en sån sak? De flesta människor har varierad musiksmak och får liksom klä sig och kalla sig vad de vill.

Okej, jag tänker stoppa denna diskussionen med dig eftersom att när jag startade denna tråden så ville jag ha en diskussion med sådana som uppskattar/klär/är alternativa stilar.
Jag har mina preferenser, och du har dina. Så låt oss släppa detta.
 
@Ryttaren Ja, vi är väl olika på så sätt att jag uppskattar att alla, även såna som folk elakt kallar fjortisar, får klä sig som de vill. Oavsett musiksmak.

PS. Man äger inte en tråd på Buke bara för att man startat den. Jag kommenterade en annan användares inlägg. Varför du kände dig manad att svara vet jag inte men vill du inte diskutera med mig är det ju fritt fram att låta bli.
 
Jag är metalhead, fast det är ju inte ens en alternativ stil längre nu när varenda fjortis går med fejkskinnjacka med lite nitar på från H&M och fejk-Dr Martens från Din Sko. :wtf:

Själv är jag otroligt glad att det fanns "fejk-Dr Martens" på Skopunkten för ett år sedan, det gjorde att jag kunde ha något bekvämt och praktiskt som passade mina fötter utan att vara allt för fult och som till skillnad från mina Undergroundkängor blev använda extremt mycket. När jag var yngre använde jag mest mina Underground och nu har jag köpt ett par rejäla 15håls-kängor, men inte sjutton används de. De är helt enkelt för otympliga. Fejkskinnjackor känns också fint för mig som inte vill använda läderprodukter (inte för att några "läderjackor" passar mig, de sitter aldrig bra, men jag gillar tanken på dem ändå).
 
@Ryttaren, @niphredil, @Red_Chili,

mitt problem med läderfjortisarna är att de endast klär sig så för att det är trendigt och att detta resulterar i att jag själv måste dra på det tunga artilleriet och gå i de där otympliga superkängorna och täta läderbrallor (haha, skojar bara, det är ju också trendigt nu, herregud) och en liter smink överallt om jag vill kunna bli igenkänd av andra metalheads. För däri ligger problemet för min del: att många metalheads knappt kan identifiera varandra i horden av icke-metalheads som härmar stilen bara för att det är trendigt.
 
Och så får vi inte glömma orättvisan i att killar bara behöver ha tillräckligt långt hår för att bli identifierade, medan jag alltid får anstränga mig. Får väl börja ha en jättestor bandtröja utanpå jackan eller något. :banghead:
 
Jag är så imponerad av att ni som är "stilare", oavsett stil, orkar! Med smink och hår och allt :bow:

Själv är jag en sån där som tycker jag är superstylad om jag har borstat håret och lagt på lite lite mascara, wow alltså! Då är det party like it's 1999! Det händer ungefär lika ofta som millennieskiften :angel: Har haft några faser med mycket svart överallt, men vet inte riktigt om jag tillhörde någon klick. Jag hade liksom mitt eget gäng, med bara mig..

Liten parentes om kopior på märkesgrejer, jag gillar det! Då kan snålrumpor som jag också köpa grejer som (nästan) ser dyra ut :D
 
@Ryttaren, @niphredil, @Red_Chili,

mitt problem med läderfjortisarna är att de endast klär sig så för att det är trendigt och att detta resulterar i att jag själv måste dra på det tunga artilleriet och gå i de där otympliga superkängorna och täta läderbrallor (haha, skojar bara, det är ju också trendigt nu, herregud) och en liter smink överallt om jag vill kunna bli igenkänd av andra metalheads. För däri ligger problemet för min del: att många metalheads knappt kan identifiera varandra i horden av icke-metalheads som härmar stilen bara för att det är trendigt.

Det slutade vara ett "problem" för mig när jag började strunta i vilken stil mina vänner och bekanta har :p Förut var det musik för hela slanten för mig och det var trevligt när vänner hade liknande stil, men ju mer jag började upptäcka att hela världen var rolig och intressant, desto mindre brydde jag mig om hur vännerna var. (Alltså, såklart vill jag ha trevliga vänner, men just med tanke på stil och musiksmak).
 
mitt problem med läderfjortisarna är att de endast klär sig så för att det är trendigt och att detta resulterar i att jag själv måste dra på det tunga artilleriet och gå i de där otympliga superkängorna och täta läderbrallor (haha, skojar bara, det är ju också trendigt nu, herregud) och en liter smink överallt om jag vill kunna bli igenkänd av andra metalheads. För däri ligger problemet för min del: att många metalheads knappt kan identifiera varandra i horden av icke-metalheads som härmar stilen bara för att det är trendigt.

Men alltså skinnjackor fanns nog långt innan du föddes och blev metalhead tänker jag? Det låter som om du tror att ni var först med att använda skinnjackor och kängor men det är ju något som funnits extremt länge, och sträckt sig över typ alla stilar som finns.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vill börja med att säga att jag kommer inte handla från Shein. Var och en gör som den vill men det är inte syftet med tråden. Dock får...
Svar
15
· Visningar
1 068
Senast: Blyger
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 108
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Har sedan flera år sett ut som jag vore gravid. Vissa har till och med frågat. Har testat mig men det har varit negativt. Har inte...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
17 688
Senast: Enya
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 039

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp