Bukefalos 28 år!

Amigo aussie allrounder täcke

Harbor

Trådstartare
Detta lär vara ett sommartäcke med både skydd mot insekter och lättare regn. Nån som har koll på detta?
 
Tittade också på detta täcket innan idag så jag är också intresserad av att höra erfarenheter. Dock blev det ett rambo istället. Och anledningen är att att tycket var slitstarkare och längre hals. Får se om det motsvarar förväntningarna.
 
Har tyvärr inga erfarenheter utav Aussie-täcket. Jag har gett upp på Amigo-täckena och håller mig till Rambo bara nu, är det enda som verkar vara värt att lägga pengarna på :/

Har däremot haft Sweet Itch Hoodyn och upplever att den blir väldigt blöt när det regnar, håller sig blöt länge och kyler ner hästen mkt. Den är väldigt tät stickad och nästan mer som ett tyg än nät. Så är du ute efter något som fungerar med regn skulle jag inte rekommendera den modelen för det ändamålet (den är super på andra vis däremot!).

HW Rambo Protector kanske är något att fundera på istället, den är mer utav ett nät = inte lite blött när det regnar och du kan spänna på undertäcke mot regn. Den är bättre när vädret skiftar lite.
 
Detta lär vara ett sommartäcke med både skydd mot insekter och lättare regn. Nån som har koll på detta?

Bra fråga! Jag har kikat på den med men kommer nog köpa horsepower täcket istället. Det enda jag funderade på där att det inte står ripstop. Men å andra sidan är inte 600 D speciellt mkt heller så tänker att det kanske är sak samma. Men annars brukar passformen på Amigotäckerna vara bra. Därför velar jag lite mellan den och det andra märket. Rambo är ju en klass för sig likaså priset. Detta amigotäcke verkar lite längre än de brukar, säkert för att skydda mer mot insekter.
 
Ja jag vill gärna ha ett täcke som har denna regn insektskombi. Shires har ju ett nytt nu också, likaså Orinocko på H....s. Och Bucas.
 
Jag har det täcket. Tycker att de funkade ok. Hästen blir ju blöt när de regnar mycket men han verkade må bättre i de. Jag hade utan halsen på större delen av förra sommaren och de höll bra på min häst :)
 
Tror det är 3 st hästar i vårt stall som täcks med Aussie-täcket sommartid och deras ägare är väldigt nöjda, fast de ser ut som diskhanddukar :rofl:
 
Men alltså, när sätter man på det? Varje dag som skydd mot insekter? Eller de dagarna när det väntas regn? Ja, jag vet att jag är omständig:grin:
 

Liknande trådar

Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
437
Senast: starcraft
·
Hemmet Jag behöver ett nytt täcke. Men det var alldeles för länge sen jag köpte ett så jag har ingen aning om vad jag vill ha! I nuläget har...
Svar
11
· Visningar
714
Senast: Lingon
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: sweep
·
Utrustning Hej ni med mer koll än mig! Är på jakt efter ett ca 100g täcke till varmblodstravarn. Mailade S-gård med bilder och fick Rhino som rek...
2
Svar
25
· Visningar
2 930
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Valp 2024
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp