analyslabb

N

nogat

Vart är det bästa (och gärna billigaste :)) stället att skicka höt till för analys? Tips med länkar el telenr önskas. Vore tacksam om ni berättar hur man går tillväga för att ta proverna,förpackas osv.
 
Här är de prisuppgifter jag fick i höstas när jag kollade med nedanstånede företag. Priserna avser analys av hö, inklusive mineraler, billigare att bara kolla energi och protein.

Analycen 605 kr inkl moms
Svenska foder 590 kr inkl moms (dock ej mg-koll)
Hjortens lab 494 inkl moms

sök på deras namn på nätet så hittar du deras hemsidor med adresser och telefonnummer och bipacksedlar.

Jag klippte representativt höprov i småbitar, klippet skulle bli ca en liter. Lade det i en liten plastpåse som jag lade tillsammans med bipacksedel i ett vadderat kuvert och skickade in.
 

Liknande trådar

Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
794
Senast: Fetaost
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
345
Senast: Fiorano
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
422
Senast: Fideli
·
Fordon Jag ska till hösten kolla på en ny bil. Jag har en 20 år gammal bil som börjar åka på sin sista resa så att säga. :bump: Jag planerar...
Svar
7
· Visningar
927
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp