analyslabb

N

nogat

Vart är det bästa (och gärna billigaste :)) stället att skicka höt till för analys? Tips med länkar el telenr önskas. Vore tacksam om ni berättar hur man går tillväga för att ta proverna,förpackas osv.
 
Här är de prisuppgifter jag fick i höstas när jag kollade med nedanstånede företag. Priserna avser analys av hö, inklusive mineraler, billigare att bara kolla energi och protein.

Analycen 605 kr inkl moms
Svenska foder 590 kr inkl moms (dock ej mg-koll)
Hjortens lab 494 inkl moms

sök på deras namn på nätet så hittar du deras hemsidor med adresser och telefonnummer och bipacksedlar.

Jag klippte representativt höprov i småbitar, klippet skulle bli ca en liter. Lade det i en liten plastpåse som jag lade tillsammans med bipacksedel i ett vadderat kuvert och skickade in.
 

Liknande trådar

Fordon Jag ska till hösten kolla på en ny bil. Jag har en 20 år gammal bil som börjar åka på sin sista resa så att säga. :bump: Jag planerar...
Svar
7
· Visningar
927
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 261
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 708
Senast: Amk
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 084

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp