Andra katten

M

mizzcat

Jag får förmodligen hem min nya kissebäbis i början av aug, har en 2 årig hane (kastrat) sen tidigare.

Hur gör man med foder? Bäbisen måste ju äta speciell mat och gammelkatten en annan? Hur brukar ni göra?

Ge gärna andra tips och råd om vad jag ska tänka på när nya katten kommer! Hur länge bör man vara hemma med dom för att se att det går bra osv?
 
Mina katter har fått äta vuxenfoder på en gång (bondkatter) men då jag alltid fodrat med hills som är ett bra foder har det gått utmärkt. Jag brukar alltid räkna med att vara hemma några dagar (ex. en helg) för att se att det går bra. Men jag tror att katterna hade skött det lika bra själva...
 
Vi kompromissade och gav dom indoormat. Plus att vid matade honom lite med bebismat när man kunde hålla koll att inte tjockis snodde åt sej. :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
952
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 204
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag ska flytta i september, och det tar ungefär 14 timmar med bil och båt från där jag bor nu till mitt nya hem. Min ena katt är...
2
Svar
24
· Visningar
2 846
Senast: kma
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 953
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp