ang licens osv

Linnea123

Trådstartare
Hej på er!

Är inte speciellt ny inom travet men är så pass ny att jag ska ta min första licens.
Tänkte då gå B-tränarlicensen. Men! Har ingen storhäst, bara ponny hemma men jag är för gammal för ponnylicensen. Kan man låna häst där man tar licensen tror ni? Eller måste jag skaffa en bara för att?

Sedan undrar jag. Kan jag stå som tränare på min ponny men någon annan kör? Eftrsom jag är för "gammal".
Får denne kusk också träna min ponny på travbanan eller måste denne då stå som tränare? Jag vill ju köra hemma men när vi åker till ungdomstravet så vill ju kusken förstås känna på o sitta bakom några varv. Får jag ens sitta upp bakom min på en travbana o träna ?

mvh/ Linnea
 
Om du kan låna licenshäst beror på vilken bana du ska ta licensen, kolla med din bana!
Ang. tränare på din ponny så kan du stå som tränare trots att du är äldre än 25 år (förutsatt att du har tränarlicens på ponny). Du kan låta vilken kusk du vill prova din häst på banan, men du är ansvarig tränare. Ja, du får sitta upp och träna din ponny på travbanan själv oavsett ålder så länge du har tränarlicens. //Pia
 

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 798
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Har kanske en något onödig fråga.. Min D ponny och jag har precis bytit stall, 1 Januari. Skulle då duscha av hennes fötter. I...
Svar
18
· Visningar
1 350
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 776
Senast: a1agnlju
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 323
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp