Bukefalos 28 år!

Ang. sömn

M

moe

Min tik är väldigt morgontrött och sover gärna till 12 om hon får. I morse tjurade hon lite över att behöva kliva upp klockan 10 då valpen ville ut. Sen sover hon gärna en hel del på dagen också. Men valpen sover jättelite, ungefär hälften så mycket som tiken. jag tycker detta är lite märkligt och har för mig att valpar ska sova jättemycket typ 18 timmar om dygnet från början. Han är nu snart 13 veckor.
Hur är/var era hundar och valpar? Hur mycket sover dom?
 
Sv: Ang. sömn

Selma kan sova hur länge som helst, men när man själv går upp följer hon alltid med så hon är nog inte direkt morgontrött. Går man upp ovanligt tidigt är hon alltid jättepigg, vet inte varför. :D Hon tycker det är väldigt kul när matte och husse vaknar, och hoppar upp i sängen och pussas läänge. :love:

Hon sover inte så mycket på dagarna, när vi har varit ute och tränat kan hon ligga och snarka ett tag men det brukar inte vara så länge.

När hon var liten valp brukade hon vara vaken en timme, sova en timme. Efter ett par veckor orkade hon vara vaken två timmar, och sen sov hon två timmar. :D

Hon sov hela nätterna, när hon var riktigt liten brukade hon vakna runt halv sju. När hon började sova ända till halv åtta tyckte vi att det var skönt med riktig sovmorgon. :D
 
Sv: Ang. sömn

oj.. Min förre hund Samba som hela nätterna och dagarna.. Så mycket hon bara fick.. Jätte sur blev hon om man drog upp henne innan kl 11.. Zippo har precis slutat väcka en mitt i natten för att han vill kissa.. Men sover man längre än till kl 8 så vaknar man av en nos och slick i ansiktet.. I LOVE IT ;)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 443
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Min sheltie tik på 4 månader är väldigt lättväckt och har svårt att sova om man inte sitter med henne hela tiden, detta blir ju ett...
Svar
16
· Visningar
3 165
Senast: Ajda
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 382
Senast: Migo
·
Småbarn Vi håller på bryta ihop lite halvt här hemma då vår snart 2 år gamla son sover så dåligt om natten alltför ofta. Handlar om att han...
Svar
12
· Visningar
1 368
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp