Angående hästloppis

cowgirl81

Trådstartare
Ni som åker mycket på loppis. hur är prissättningen, måste det vara billigt. Kan man tex ha lite högre priser på vissa saker. Eller är det big no. Admin får ta bort om det inte platsar. :angel: :down:
 
Man prissätter ju hur man vill men inte säkert man får sålt ;)

Jag skulle säga att är det märkesgrejer i fint skick går det absolut att få lite högre pris, men som vanligt vill man väl gärna ha det begagnade markant billigare än nypris. Jag har sålt mycket blandat dyrt/märkesgrejer/vardagssaker och framför allt vardagssakerna skulle jag säga behöver vara billiga :)
 
Om jag talar om loppis i vidare bemärkelse än specifikt hästloppisar så finns det åtminstone härikring två varianter. Du har dels den billiga sorten, som ofta har mycket saker av varierande kvalitet. Sedan har du också mer kurerade loppisar, där det i allmänhet är saker av bättre kvalitet som ofta är dyrare.

Jag tycker att båda fyller sin funktion, men det vill ju till att man hittar rätt målgrupp.
 
Jag har sålt på hästloppis ett par gånger och och gillar även att handla på sådana. Generellt skulle jag säga gå ner lite i pris mot vad du skulle ha lagt ut sakerna för på hästnet/fb. Man vill fynda på loppis. Du slipper också proceduren med att skicka eller mötas upp.
Något högre pris för märkesvaror är absolut ok, men ändå lite under "normal" prissättning.
Det är inte kul att packa ihop i princip allt man har plockat med sig för att sälja och ta med hem igen..
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 640
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 471
Senast: Avalbane
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 327
Senast: sthu
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
673
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Diarré
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp