Bukefalos 28 år!

Ankomma till tävling

Nominous

Trådstartare
Jag ska åka på min första tävling med längre resväg. Så jag sitter nu och funderar över hur tidigt man kan komma fram :D Känns lite dumt att komma fram å så har ingen kommit till platsen och allt är mörkt och stängt. :p:rofl:

Men iafl. Det är en vanlig lokal hopptävling. Första start går kl 09 och jag har 16 mil enkel väg att åka. Jag startar i första klassen. Kommer behöva skritta fram en halvtimma då vi åkt långt, hästen stått inne hela natten och han blir lite stissig på nya platser. Så han behöver gå omkring ett tag och se sig omkring. Då coolar han ner.

När behöver man vara där?? Antar att man får gå banan runt 08.30? Behöver då börja skritta fram runt 8 kanske beroende på vilket startnummer jag nu får. Sen bör jag ju ha en timme på mig att göra iordning, gå på toa och hälsa på i sekritariatet. Så ja vara där 7. Låter det helt befängt? 2h innan första start.

Jag vill ju även ha lite marginal om nåt händer på vägen då det är en bit att åka.

När kommer ni till tävlingsplatsen om ni startar första klassen?
 
Sv: Ankomma till tävling

Och bör tillägga att jag blir nervös så jag spyr och skakar som ett asplöv på tävling så jag får inte bli det minsta stressad!!! Så därför behöver ja ta till med lite extra tid.

Men när öppnar de tävlingsplatsen?? Hahahajag kommer ju stå där en timme innan funktionärerna kommer. :eek::p
 
Sv: Ankomma till tävling

Det står i ryttarmeddelandet när sekretariatet öppnar men det brukar vara folk på plats 1,5 timme före första start iaf. :)
 
Sv: Ankomma till tävling

Vi brukar vara på plats en timme innan första start (om vi startar i första klassen).Det brukar vara ganska lagom. Har jag en jättestissig häst med mig (typ mitt gamla fullblod( och startar tidigt i klassen skulle jag nog ta till 30 min extra.
 
Sv: Ankomma till tävling

Det står i ryttarmeddelandet när sekretariatet öppnar men det brukar vara folk på plats 1,5 timme före första start iaf. :)

Okej.. Då ska jag hålla koll på det när det kommer ut. :) Hoppas det är lite folk där när vi kommer. :D

Vi brukar vara på plats en timme innan första start (om vi startar i första klassen).Det brukar vara ganska lagom. Har jag en jättestissig häst med mig (typ mitt gamla fullblod( och startar tidigt i klassen skulle jag nog ta till 30 min extra.

Jag vill ha väldigt lång tid på mig att göra iordning och rida fram så jag kommer nog måsta köra på iafl 1,5h innan. Annars kommer jag bli så stressad så hästen kommer gå av :p
 
Sv: Ankomma till tävling

De första brukar komma runt 1,5 h innan första start när vi har tävling, vi själva är på plats 2-2,5 h innan första start.

Om du är nervös att ingen är där kanske du kan maila tävlingsplatsen och förvarna att du kommer tidigt? Så vet parkeringsfunktionären när denne ska vara på plats om inte annat ;)
 
Sv: Ankomma till tävling

Jag planerar alltid att vara på plats på anläggningen minst två timmar i förväg. Jag blir ofta inte nervös inför tävling men jag avskyr att stressa och min häst blir väldigt hispig om jag är stressad så det är viktigt för oss att undvika. Därför är jag alltid ute i god tid.
Brukar också tänka att skulle det hända något på vägen, en trafikolycka eller att vi får punktering eller liknande så har vi i alla fall tid på oss att ändå komma i tid. :)
 
Sv: Ankomma till tävling

De första brukar komma runt 1,5 h innan första start när vi har tävling, vi själva är på plats 2-2,5 h innan första start.

Om du är nervös att ingen är där kanske du kan maila tävlingsplatsen och förvarna att du kommer tidigt? Så vet parkeringsfunktionären när denne ska vara på plats om inte annat ;)

Jag planerar alltid att vara på plats på anläggningen minst två timmar i förväg. Jag blir ofta inte nervös inför tävling men jag avskyr att stressa och min häst blir väldigt hispig om jag är stressad så det är viktigt för oss att undvika. Därför är jag alltid ute i god tid.
Brukar också tänka att skulle det hända något på vägen, en trafikolycka eller att vi får punktering eller liknande så har vi i alla fall tid på oss att ändå komma i tid. :)

Ryttarmeddelandet kom ut idag och sekris är öppet från kl 07.00 :banana: Så det blir ju jättebra. Mer än 2h innan behöver jag inte vara där. :p Men typiskt nog fick jag startnummer 2, så då är det ju befogat att vara där tidigt. Måste väl ha ridit fram innan vi går banan så de bara är å hoppa fram sen.:)
 
Sv: Ankomma till tävling

Du det lär jag behöva!!!! ;):D Men skönt att jag slipper oroa mig för att komma till ett öde ställe iafl :p
 
Sv: Ankomma till tävling

Äsch, det viktigaste är att man har roligt! (och skriver om det på buke sen så vi alla får läsa, även om jag bara tjuvläser xx-tråden ;) )
 
Sv: Ankomma till tävling

Haha ska göra ett försök. :D Roligt har jag, men bara i efterhand när värsta spyångesten lagt sig när man är på väg hem. Tur att jag kör automat alltså, för jag skulle inte kunna koppla en helt tävlingsdag. På väg tid pga nervositet och på väg hem pga knäsvaghet och darrningar.. :rofl::p
 
Sv: Ankomma till tävling

Banan Men rider du första klassen så brukar banan vara färdigbygd när man kommer fram så du kan gå den innan du sitter upp så behöver du inte göra avbrott i ridningen för att gå banan. :)
 
Sv: Ankomma till tävling

Jasså?? Hmm det ska jag verkligen tänka på om det skulle visa sig vara så. :)
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 844
Senast: hhere
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 191
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 948
Senast: Mkb
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 946
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp