Anmäla tränare?

Blomsara

Trådstartare
Vad hade ni gjort i denna situationen? Jag vet en travtränare som får startförbud efter startförbud på alla sina hästar som hon har haft. Ibland går dom ett godkänt lopp. Hästarna har fått både startförbud samt att friskintyg krävs. Lyckats att få igenom hästarna genom att veterinären inte bryr sig om hästarna.

Hur eller vart går man, om man vill gå vidare med sådant här?
 
Vad hade ni gjort i denna situationen? Jag vet en travtränare som får startförbud efter startförbud på alla sina hästar som hon har haft. Ibland går dom ett godkänt lopp. Hästarna har fått både startförbud samt att friskintyg krävs. Lyckats att få igenom hästarna genom att veterinären inte bryr sig om hästarna.

Hur eller vart går man, om man vill gå vidare med sådant här?

ST eller hemmabanan är väl mest logiskt.
Menar du att hon har en veterinär som friskskriver halta hästar så ska väl veterinären anmälas till Jordbruksverket. Men du måste ha mer bevis än eget tyckande.
 

Liknande trådar

Hästvård Har min häst på lösdrift men problemet är att det emellanåt kan vara tomt på mat i hagen, att dom går en hel natt utan mat i...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 701
Senast: QueenLilith
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 106
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 346
Senast: JohannaB
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
950
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp