Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon säljer en 25-årig shettis och en 28-årig travare. Travaren går att rida, men är inte riden på ett par år. Känns inte helt genomtänkt att sätta igång en 28-åring. Det värsta är dock shettisen: "Dock halt i ett bakben sedan ett par år, oklart om det beror på ålder eller vad det är. Går kanske att träna bort om man har kunskap om det.". Stackars hästar :cry:

Tillägg: Shettisen är på bild. Ena bakhoven ser väldigt skum och förvuxen ut, men det kan vara bilden som luras.


Så sorgligt... :( Beskriver dessutom travaren som "avdankad", känns ju lite respektlöst mot sin häst..
Ett klassiskt exempel på när avlivning hade varit schysstare. Nu har dom förvisso varandra, OM dom får komma till samma ställe, men det känns ändå så onödigt att flytta två så gamla hästar. Framförallt när en har varit halt i flera år...
 
Så sorgligt... :( Beskriver dessutom travaren som "avdankad", känns ju lite respektlöst mot sin häst..
Ett klassiskt exempel på när avlivning hade varit schysstare. Nu har dom förvisso varandra, OM dom får komma till samma ställe, men det känns ändå så onödigt att flytta två så gamla hästar. Framförallt när en har varit halt i flera år...[/QUOTE

Ibland så glöms ansvaret som hästägare bort då jobbiga beslut skall tas.......tyvärr.
 
Från Facebook.
Söker en medryttarhäst som jag kan rida 1-3 ggr i veckan. Vill gärna kunna hoppa också & om jag får tävla så är det ett plus!
"Damp" hästar går bra då jag tycker det är kul! Mer info i pm!

..."damphästar... Finner det rätt respektlöst att säga så... Blir så arg :rage:
 
Nu ligger det ute en sådan där igen om en 6-7-årig häst som inte håller för ridning med rtg-förändringar (hovbroskförbening) som anses vara lämplig för avel.
 
"Hej, pga skada hos mig som ägare kan jag ej ta hand om min häst därför söker jag fodervärd som kan ta över huvudansvaret över henne så som mockning,packa påsar, ta hand om henne så som borsta mysa och ut och promenera och även ta mina jourer ( berättar gärna mer via mejl eller telefon)
Hon ska stå kvar i det stall hon står i nu och du behöver inte betala något!

Nu till hästen och hennes behov:
Detta är en mycket speciell och underbart sto på 19 år som just nu går under behandling av atros i knäet så hon skall ej ridas just nu men promeneras 20 min dag"

Tror tyvärr inte så många kommer att nappa på en sådan här annons :rofl: Göra allt jobb med hästen, och så ska man vara glad att man slipper betala ;)
 
Håller på och tittar efter en begagnad sadel, vet exakt vilket märke, storlek och årsmodell jag söker, men ser då en massa andra annonser.

Plötsligt så dyker det upp en massa sadlar med utbytbara "kopparjärn". Det är som en epidemi, annonsörerna kallar plötsligt koppjärn för kopparjärn...

Vad har hänt? :confused:
Är järnen gjorda i mjuk koppar, så att man kan banka in/ut dem som man vill?
Eller får hästarna extra koppar- och järntillskott via sadeln?
Eller, hemska tanke, vet annonsörerna inte vad tillbehöret heter?

Sistnämnda är antagligen mest troligt, eftersom säljare ofta inte verkar veta vad de säljer, som tillverkare, bomvidd eller modellnamn...
 
Håller på och tittar efter en begagnad sadel, vet exakt vilket märke, storlek och årsmodell jag söker, men ser då en massa andra annonser.

Plötsligt så dyker det upp en massa sadlar med utbytbara "kopparjärn". Det är som en epidemi, annonsörerna kallar plötsligt koppjärn för kopparjärn...

Vad har hänt? :confused:
Är järnen gjorda i mjuk koppar, så att man kan banka in/ut dem som man vill?
Eller får hästarna extra koppar- och järntillskott via sadeln?
Eller, hemska tanke, vet annonsörerna inte vad tillbehöret heter?

Sistnämnda är antagligen mest troligt, eftersom säljare ofta inte verkar veta vad de säljer, som tillverkare, bomvidd eller modellnamn...

Det där har jag också reagerat en hel del på :D



*Funderar vidare* , vad står "kopp" i koppjärn för? :)
 
Håller på och tittar efter en begagnad sadel, vet exakt vilket märke, storlek och årsmodell jag söker, men ser då en massa andra annonser.

Plötsligt så dyker det upp en massa sadlar med utbytbara "kopparjärn". Det är som en epidemi, annonsörerna kallar plötsligt koppjärn för kopparjärn...

Vad har hänt? :confused:
Är järnen gjorda i mjuk koppar, så att man kan banka in/ut dem som man vill?
Eller får hästarna extra koppar- och järntillskott via sadeln?
Eller, hemska tanke, vet annonsörerna inte vad tillbehöret heter?

Sistnämnda är antagligen mest troligt, eftersom säljare ofta inte verkar veta vad de säljer, som tillverkare, bomvidd eller modellnamn...

Tycker "utbytbar bom" är bra med. Ja det är ju alla bommar, men....

"Du byter lätt bom själv"...
 
Hblsto f-04 "Säljes akut pga jag ska operera mig i veckan och ej kan rida på ett par veckor. Kan ev lånas ut på prov till duktig ryttare eller säljas till bra pris vid snabb affär. Akut!"
 
Sitter och slökollar annonser, intressant med videoklipp.. Hästar som går orent/ingen balans eller takt/bakom lod osv. Eller rids i en så låg form att man nästan tror att hästen ska snubbla. Förstår att det kanske kan dyka upp under korta stunder, men när det är flera minuter som ser likadant ut så är jag inte riktigt lika förtjust i det..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp