Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.

parfymflaska

Trådstartare
Ny tråd, wiho!! Inleder med en härlig annons om träns:

Ett eligant och stilrent träns med En tjock och bastant nosnäm och en otrolig tjusig pannräm som är dekorerad med pärlor. I det svarta lädret så gör dom vita pärlorna en otrolig fin toutge på din häst.
Kommer med super fina läder tyglar!
Först till kvart eller högst budande!
 
Jag tycker alltid att det är lika roligt när någon försöker få något att låta exklusivt men det blir bara fel. Som i ovanstående där allt finns, stavfel, fel ord och särskrivningar!

Roar mig ibland med att kolla dyra hästar på annons, och där finns det alltid flera med kapasitet och som har potensial.
 
CC899C00-F3D2-450B-AA63-402E556FE40E_zps41vd1r69.png
Är det bara jag som inte tycker det ser ut som en ridhjälm? Tycker det ser ut som ett "hemmabygge" :D
 
Jag hittade en till godbit, en klassisk överoptimistisk annons!
Du får nog lägga mer än "lite pengar emellan" för att byta schabrak och grimmor mot utrustning i 2000 kr-klassen...

Jag skulle vilja byta lite av mina hästsaker i ponny/cob mot svarta eller blåa freejumps, Charles owen sparkling hjälm i stl 58-59 eller en racesafeväst i stl XL child.

Det jag har att erbjuda är:
Ett rosa schabrak i nyskick, knappt använt.
Två Lila grimmor, en i stl ponny och en i stl cob
En ljusblå fluffgrimma i stl cob
Marinblå luva i stl cob
Nya Marinblåa Lindor från Jacson
Nya Vita kombilindor från showmaster
Benreflexer
Ett rosa grimskaft
Hårnät från PS of sweden, helt nytt

Kan ev lägga lite pengar emellan!
 
Ny tråd, wiho!! Inleder med en härlig annons om träns:

Ett eligant och stilrent träns med En tjock och bastant nosnäm och en otrolig tjusig pannräm som är dekorerad med pärlor. I det svarta lädret så gör dom vita pärlorna en otrolig fin toutge på din häst.
Kommer med super fina läder tyglar!
Först till kvart eller högst budande!
Klockren start!
 
Åh vad jag inte orkar med annonser där det är 10 bilder, massa grejer på bilderna och ingen bildtext. Sen står det en text till inlägget som den här jag hittade idag:
allt möjligt
10 kr
finns massor kvar
priser mellan 30-300kr
storlekar full ponny cob,60cm upp till 130cm saldegjordar,stigläder70cm,ridstövlar 37, ridhjälm M
FÖRST TILL KVARN GÄLLER

Okej, det sa ju alltså jättemycket. Då kommer sen 100 frågor som "den bruna sadelgjorden på bild 4, hur lång är den?". Med på bild finns även padar, flughuva, benskydd, martingal osv. Sånt som man alltså har noll aning om storlek på. Sadelgjordar finns 5 stycken. Inte pris på nåt.
Även om jag ser något intressant på någon bild så orkar jag helt enkelt inte engagera mig.
 
Någon säljer en 25-årig shettis och en 28-årig travare. Travaren går att rida, men är inte riden på ett par år. Känns inte helt genomtänkt att sätta igång en 28-åring. Det värsta är dock shettisen: "Dock halt i ett bakben sedan ett par år, oklart om det beror på ålder eller vad det är. Går kanske att träna bort om man har kunskap om det.". Stackars hästar :cry:

Tillägg: Shettisen är på bild. Ena bakhoven ser väldigt skum och förvuxen ut, men det kan vara bilden som luras.
 
Någon säljer en 25-årig shettis och en 28-årig travare. Travaren går att rida, men är inte riden på ett par år. Känns inte helt genomtänkt att sätta igång en 28-åring. Det värsta är dock shettisen: "Dock halt i ett bakben sedan ett par år, oklart om det beror på ålder eller vad det är. Går kanske att träna bort om man har kunskap om det.". Stackars hästar :cry:

Tillägg: Shettisen är på bild. Ena bakhoven ser väldigt skum och förvuxen ut, men det kan vara bilden som luras.

Så deprimerande :cry:
 
Varför annonsera ut ett varmblod under kallblod? Ser ur som varmblod och har härstamning för det också.
 
Jag förstår inte varför hästnet kallar travare för varmblod, det ger utrymme för stora missförstånd. Kollar man finns det flera utländska annonsörer som lagt in sina varmblodiga ridhästar under varmblod, vilket är helt logiskt. Att tro att alla varmblod är travare är inte logiskt.
 
Jag förstår inte varför hästnet kallar travare för varmblod, det ger utrymme för stora missförstånd. Kollar man finns det flera utländska annonsörer som lagt in sina varmblodiga ridhästar under varmblod, vilket är helt logiskt. Att tro att alla varmblod är travare är inte logiskt.
Håller med! Även priserna kan bli missvisande ibland när säljare anger priset i euro. Det gäller att läsa ordentligt!
 
Ärlig ut i fingerspetsarna :o

Fin utvilad häst säljes
Nu ska min dotters häst säljas.

Han är en fin hopphäst som tävlat mycket men som var för vass för min dotter, som trodde att hon skulle klara att gå från nybörjare direkt till tävlingsryttare bara hon fick en bra häst med kapacitet.
 
Jag förstår inte varför hästnet kallar travare för varmblod, det ger utrymme för stora missförstånd. Kollar man finns det flera utländska annonsörer som lagt in sina varmblodiga ridhästar under varmblod, vilket är helt logiskt. Att tro att alla varmblod är travare är inte logiskt.

Fast det där stämmer ju inte riktigt.
Det är annonsörerna som väljer var de lägger in sina annonser. Man kan välja kategori: trav, dressyr, allround et c.
Men visst, de flesta svenska annonsörer av "halvblod" lägger dem under "stora hästar" och inte under "varmblod".
Och visst, när jag tittar på vbl-travare så söker jag under "varmblod" precis som jag tittar under "kallblod" när jag tittar på kbl-travare.
 
Under rubriken hästar säljes finns en käpphäst till salu:

"Vi har ej plats i stallet för mer än 4 hästar, och vi har 5, så därför säljer vi nu Smullan. Jag hoppas att hon kommer till eTT barn som kan ge henne den kärlek hon förskänar."

:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp