Anti-slip /No-slip pad?

mimosan

Trådstartare
Jag letar efter en no-slip/anti-slip pad. Helst en "vanlig" pad med "anti-halk" undersida, alltså inte en extra, tunn anti-slip pad som en lägger under den vanliga paddeln.

Är ny inom westerndisciplinen så vet inte riktigt var jag ska leta. Tips?
 
Vet inte riktigt vad du menar med anti-slip pad, om det är något speciellt material du är ute efter eller bara en pad som motverkar att sadeln glider. Neopren paddarna har lite av den effekten om man jämför med ullpad. Så det kan du ju prova. :)

Annars skulle jag säga generellt, om sadeln glider så pass att det är ett problem så passar troligtvis inte sadeln hästen tillräckligt bra. Sen finns det ju de hästar dom har väldigt märkligt sadelläge (ingen manke+rund rygg tex) så att det är svårt/omöjligt att få en sadel att ligga korrekt. Men det är något att ha i åtanke iaf.
 
Jag letar efter en no-slip/anti-slip pad. Helst en "vanlig" pad med "anti-halk" undersida, alltså inte en extra, tunn anti-slip pad som en lägger under den vanliga paddeln.

Är ny inom westerndisciplinen så vet inte riktigt var jag ska leta. Tips?

Generellt tycker jag att rejäla ull/filt-paddar ligger mycket bra under sadeln. Annars håller jag med @Em-Jay om att det nog kan vara sadeln som inte passar så bra om man måste ha en anti slip-padd.
 

Liknande trådar

Fritid Jag har gått och intresserat mig för stridsflygplan, och undrar om någon har något tips på bra böcker om just det? Inte för svåra, och...
Svar
5
· Visningar
365
Senast: Sassy
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 164
Senast: LiviaFilippa
·
Samhälle Vad tycker ni om det? Tror det är mest ett storstadsfenomen. Innebär är att restaurangen tar betalt om man inte avbokar en viss tid...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 144
Kläder & Bli fin Vet finns många här inne som bra hitta kläder. Så nu ber jag er om hjälp! Jag blev av med en favorit tröja tidigare idag, dock beställt...
Svar
10
· Visningar
844
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp