Antidepp o fysisk ansträngning

vtok

Trådstartare
Ni som äter -- eller har ätit -- antidepp har ni märkt ngn skillnad i er ork rent fysiskt?

Jag har ätit Fluoxetin några månader nu som
mest 40 mg -- har nu gått ner till 20 mg igen -- o jag orkar ingenting längre!

Inte för att min kondition o fysik brukar vara på topp o jag _har_ pga. omständigheter inte orkat hålla igång träningen alls som jag brukar på ett tag -- men nu svettas jag bara av att ta på mig hjälmen, flåsar som om det är jag som springer o inte hästen efter ett par varv -- även nedsutten -- trav, får typ maxpuls av att gå uppför ett par trappor.... osv.

Så blir jag så j-vla deppig för det istället.

Kan detta ha med medicinen o göra eller ska jag inse att det är så enkelt att jag rört på mig fördjävla lite den senaste tiden :crazy:? Vad är era erfarenheter?
 
Jag orkade ingenting. Ju mer jag träna och försökte desto sämre kondition fick jag. Var som en blåsbälg efter att ha gått uppför en backe av den kortare modellen. Efter 20-30 min promenad med hunden så stensov jag i 2 timmar. Återfick konditionen när jag slutade med antidepp
 

Tack.. jag har förståss läst fass -- både för allmänhet o vårdpersonal -- men dels förstår jag inte alla medicinska termer dels förstår jag inte vad allt innebär rent 'konkret'. Hur biverkningarna tar sig uttryck i praktiken..

Jag orkade ingenting. Ju mer jag träna och försökte desto sämre kondition fick jag. Var som en blåsbälg efter att ha gått uppför en backe av den kortare modellen. Efter 20-30 min promenad med hunden så stensov jag i 2 timmar. Återfick konditionen när jag slutade med antidepp

Tack för att du delar med dig!

Jag är på väg o sluta med medicinen nu så det ger lite hopp om att även detta -- ihop med andra misstänkt jobbiga biverkningar -- kan bli bättre.

Jag känner väl inte att jag behöver fler saker att bli deppig över så handlar detta inte nödvändigtvis om att jag tappat _all_ ork/kondition pga. minskad träning så vore det ngt av en lättnad. Annars är det väl som det är.. men så jobbigt att känna mig 100 år äldre o 100 kg tyngre så fort jag anstränger mig lite. Jag brukar ändå gilla o röra på mig..
 
Tack.. jag har förståss läst fass -- både för allmänhet o vårdpersonal -- men dels förstår jag inte alla medicinska termer dels förstår jag inte vad allt innebär rent 'konkret'. Hur biverkningarna tar sig uttryck i praktiken..


Tack för att du delar med dig!

Jag är på väg o sluta med medicinen nu så det ger lite hopp om att även detta -- ihop med andra misstänkt jobbiga biverkningar -- kan bli bättre.

Jag känner väl inte att jag behöver fler saker att bli deppig över så handlar detta inte nödvändigtvis om att jag tappat _all_ ork/kondition pga. minskad träning så vore det ngt av en lättnad. Annars är det väl som det är.. men så jobbigt att känna mig 100 år äldre o 100 kg tyngre så fort jag anstränger mig lite. Jag brukar ändå gilla o röra på mig..
Nu åt jag inte samma som du men massor med andra olika. Förutom att konditionen blev sämre så blev jag ännu mer deprimerad.
 
Jag har inte ätit den sorten nu äter, men några andra olika. Och jag har faktiskt aldrig märkt någon skillnad när det kommer till fysisk ansträngning. Däremot så saknas ju ofta orken när man är utslagen och deprimerad.
Där upplevde jag stor skillnad. Jag trodde inte att det kunde bero på medicinen först men så fort jag slutade så kom konditionen tillbaka efter ett litet tag. Har inte varit så påverkad fysiskt när jag varit utan. Och då har jag varit lika dålig som jag var på medicin.
 
Har ätit annan sort. Men upplevde dels att jag behövde sova efter minsta ansträngning (fysisk och mental), flera timmar mer varje dygn än normalt. Och dels att orken att röra på kroppen försvann. Inte bara kondition, utan saker som att lyfta armen i simpla vardagssysslor.
Från tanken att nu lyfter jag armen blev det liksom en massa ansträngning som måste tillföras innan armen verkligen börjar röra på sig.

Svårt att förklara eftersom man ju hade problem att få igång aktiviteterna innan, men det var inte så specifikt ett besvär att få kroppen att röra på sig. I efterhand kan jag se skillnaderna. När jag slutade blev det en uppenbar skillnad och först då jag förstod hur mycket påverkad jag varit och att det berott på medicinen. För biverkningen kom sakta smygande med tiden så att man vande sig utan att reagera.
 
Jag har ätit Fluoxetin och under en period var jag i min bästa form någonsin rent fysiskt då. I en annan period med Fluoxetin var jag i min sämsta form fysiskt. Så Fluoxetin gjorde nog varken till eller från när det gäller det för mig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp