Använder inte pojkar strumpbyxor?

Timsetim

Trådstartare
Är det bara jag som tycker det är supersmidigt med strumpbyxor? Och som skulle vilja ha ett mellanting mellan rosa lull-lull och svart/grå fladdermöss?

Tips välkomnas! :laugh:

/Timsetim med en son på dryga 2.5 år.
 
Sv: Använder inte pojkar strumpbyxor?

Jag vågar knappt fråga, eftersom du vet vart jag håller hus :angel: men.... vad har du strumpbyxor till? Det har Elin bara när hon har klänning och det tror jag inte din grabb har va?

Jag antar att du varit i närmaste staden och kollat in de affärerna där?

Hm, jag, som aldrig , nästan, köper strumpbyxor har aldrig tänkt på hur de ser ut:D Jag kanske borde kolla :angel:
 
Sv: Använder inte pojkar strumpbyxor?

Är det bara jag som tycker det är supersmidigt med strumpbyxor?

JO! Såklart har vi strumpbyxor. Jag köper både på flick- och pojksidan. Men sonen är ju bara dryga året så jag har inga tips till 2,5åring.
 
Sv: Använder inte pojkar strumpbyxor?

Jag använder långkalsonger, utan fot, till sonen som är 2 år 8 mån. Vet inte om det är vad du är ute efter? Strumpbyxor/kalasbyxor (såna där ribbade, elastiska med hel fot förmodar jag?) tycker jag bara att man ser på flickor med klänning. :)
 
Sv: Använder inte pojkar strumpbyxor?

Jag har strumpbyxor till grabbarna, använder dom som långkalsonger. Brukar finnas vita eller svarta.
 
Sv: Använder inte pojkar strumpbyxor?

Båda mina barn har strumpbyxor heeela vinterhalvåret. Såå smidigt att ha på under overall/täckbyxa, ha istället för byxor + strumpor inne och om det blir kallt så drar man bara på en mysbyxa över. Eller om man ska iväg och handla - bara dra på ett par jeans eller nåt över. Sitter där de ska + jag slipper det eviga letandet efter strumpor!

Jag köper mina på POP, de har jättesnygga även för killar. Jag har just nu på Hugo ett par marinblå med mörkröda breda ränder på. Har svart/vit randiga, blå/vit randiga, vita, svarta röd/vit randiga... finns många färger som är sådär underbart unisex. Är lite allergisk emot lull-lull och fladdermöss/lastbilar/dödskallar. VÄldigt praktiskt med unisex när man har ett barn av varje kön som drar samma storlek.

POP har dessutom skitbra kvalité, har testat Exit, HM, Lindex och KappAhls men de håller inte alls lika bra i form och färg.
 
Sv: Använder inte pojkar strumpbyxor?

Det är supersmidigt även på pojkar som långkalsonger under byxor eller liknande..

Dom sitter på plats och du riskerar inte att tappa strumpan, eller att den kasar ner på halva fossingen..

Timsetim:
Jag har då sett flera affärer som säljer enfärgade iaf om det fungerar ?

Allmänt:

Är det ingen som säger kalasbyxa längre, jag får gapskratt i örat om jag säger kalasbyxa och ingen verkar veta vad jag menar :D
 
Sv: Använder inte pojkar strumpbyxor?

Klart det heter kalasbyxa! :D Det är jag uppväxt med iaf!

Jag såg flera fina både blå, randiga och andra färger som killar kan ha på både Coop och H&M när jag var hemma. På Coop fanns det upp till typ 160 i storlek!

Det är ett jättesmidigt plagg under overallen eller om de har byxor som är tunna så man behöver långkalsonger, men jag tycker det är minst lika smidigt med dem utan fot så man sätter på en strumpa själv. Foten blir ju ändå mycket skitigare än resten av byxan.
 
Sv: Använder inte pojkar strumpbyxor?

När mina barn (både tjejerna och pojken) var små hade de nästan alltid strumpbyxor med body, som knäpptes utanpå strumpbyxorna (så slipper man att grenen hänger nere vid knäna). Jag älskade det då... Nu använder vi knappt strumpbyxor längre.

Enfärgade strumpbyxor finns hos L&B.
 
Sv: Använder inte pojkar strumpbyxor?

Men vad bra att du påminde mig! Förra vintern hade Emil ett par kalasbyxor och det var perfekt under overallen och liknande. Men det hade vi helt glömt bort nu, alltså är det dags att köpa nya för de gamla är för små.
 
Sv: Använder inte pojkar strumpbyxor?

Strumpbyxor...*ryyyyys* minns dem som om det var igår min mor tvingade på mig dem, detta djävulens påfund:eek::mad::D
De korvar sig, åker ned... blir man blöt om strumpdelen så ska heeeela byxorna av... jag fullkomligt avskyr strumpbyxor. Mina barn kommer att slippa...

De funkar säker på spädisar som inte går eller enstaka gånger under klänning/kjol, men uner byxor... å... som att rispa kniv mot tallriken eller frigolit mot fönstret... :o:rofl:
 
Sv: Använder inte pojkar strumpbyxor?

Tänk vad olika man kan uppfatta det ...

Jag minns att jag tyckte om kalasbyxorna lång tid, min brorsdotter använder bara strumpbyxor nu och det är aldrig något tjorv.

Kanske beror det på märket ?
 
Sv: Använder inte pojkar strumpbyxor?

Isak har strumpbyxor.
Strumpor drar han bara av sig, dessutom behövs det nu när det är kallt
 
Sv: Använder inte pojkar strumpbyxor?

:D

Jag har aldrig sett en pojke med kalasbyxor. Men jag minns mina egna när jag var liten flicka. Minns att de var väldigt opraktiska och skaviga och halkiga. Och jag tycker de ser väldigt opraktiska ut på barnen nuförtiden med. De ser alltid lite för små ut och hänger i skrevet. Och vad gör man om ungen har större fötter än kalasbyxorna har? Klipper hål? :confused: :angel:
 
Sv: Använder inte pojkar strumpbyxor?

När jag var liten, på det glada sjuttiotalet, så hade alla barn kalasbyxor, killarna hade orange, bruna eller marinblå. Tjejerna hade röda, gula eller orange.
Vet ej hur det är nu, men min son som nu är tio, fick ha kalasbyxor tills han blev fyra eller nåt, sen vägrade han, för han sa att det var bara tjejer som hade strumpbyxor. Men jag tyckte det var lämpligt, allt i ett liksom.
 
Sv: Använder inte pojkar strumpbyxor?

Jag har inte stött på problemet än som du belyser ;)

Min brorsdotters kalasbyxor sitter perfekt och det är verkligen supersmidigt nu på vintern..

Inte för små, sitter perfekt över rumpen och inte för små/stora i foten..

Som skrivet, det kanske har med märket att göra ?
 
Sv: Använder inte pojkar strumpbyxor?

När mina barn (både tjejerna och pojken) var små hade de nästan alltid strumpbyxor med body, som knäpptes utanpå strumpbyxorna (så slipper man att grenen hänger nere vid knäna). Jag älskade det då... Nu använder vi knappt strumpbyxor längre.

Enfärgade strumpbyxor finns hos L&B.

Så har Isak också.
Jättesmidigt att ha inne också, han är varm om armar, ben och fötter utan att det blir för varmt. Ska vi ut är det bara att dra på tröja och byxor osv över.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 254
Senast: LiviaFilippa
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 371
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har insett att jag börjar se sleten ut. År av sömnbrist, anemi och värk i kroppen börjar ta ut sin rätt. Speciellt runt ögonen, jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 628
Senast: NilHe
·
Kropp & Själ Senaste tiden tycker jag att jag har börjat lukta illa så fort oavsett hur ofta jag duschar. Svettas inte mer men svetten luktar...
Svar
15
· Visningar
907
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp