Är jag för lång

Status
Stängd för vidare inlägg.

Sassaa

Trådstartare
Hej! Jag är 15 år, 173 cm och väger 55 kg. Jag rider en d- Ponny som är cirka 143 men väldigt grov. Det är en estnisk häst . Dem är väldigt viktbärande. (Ser ut som på bilden fast ganska mycket grövre)
Jag undrar om jag skulle kunna ställa upp i mindre hoppklasser och på and jump. Tänkte inte tävla för resultat då utan bara för att få mer erfarenhet. När jag rider ser det helt normalt ut. Ser inte ut som om jag är för lång. Vad tycker ni?
images
 
Hej! Jag är 15 år, 173 cm och väger 55 kg. Jag rider en d- Ponny som är cirka 143 men väldigt grov. Det är en estnisk häst . Dem är väldigt viktbärande. (Ser ut som på bilden fast ganska mycket grövre)
Jag undrar om jag skulle kunna ställa upp i mindre hoppklasser och på and jump. Tänkte inte tävla för resultat då utan bara för att få mer erfarenhet. När jag rider ser det helt normalt ut. Ser inte ut som om jag är för lång. Vad tycker ni?
images


Lägg in en bild på dig när du rider. Det finns en tråd på Ridning som är nålad och bara handlar om storlek ryttare/häst. Gissar att moderatorn kommer flytta din fråga dit snart.

Men ja - rent generellt så tycker jag det låter som att du är lite lång för en ponny på 143, ifall du vill rida dressyr och hoppa, det skiljer ju 3 dm. Däremot är du inte för tung, och ponnyn kommer kunna bära dig utan problem såklart. Som hobbyhäst kan du ju rida på lite vad som helst egentligen, så vill du rida på just den så gör det då. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 038
Ridning Hej! Jag undrar hur länge jag kan rida min B-ponny. Han är 130 cm i mankhöjd och kommer att bli en liten c-ponny. Han är inte...
Svar
5
· Visningar
1 159
Senast: Dessie2010
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 903
Senast: Pyrran
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 678
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp