Bukefalos 28 Ă„r!

Arbetsintervju med paj rygg

Mirre

TrÄdstartare
Har en fundering som jag hoppas Buke all mighty ska kunna svara pĂ„. 😄 Har pajat ryggen, vet inte vad jag har gjort men troligen kompression som strular sedan förut eller nĂ„got nytt elĂ€nde. Jag vet inte. Det Ă€r inte bra alla fall.
Har en arbetsinervju pÄ onsdag nÀsta vecka och tid hos ortopeden veckan efter. Försöker mest ta mig igenom dagarna nu med alvedon och ipren fram tills jag ska till vc. FrÄgan Àr hur jag ska göra med intervjun, jag vill ju inte komma instapplandes som gamla Agda 95 som glömt rullatorn hemma. Men vill inte missa chansen till jobb heller. Det Àr en tjÀnst som boendestödjare, har lite dÄlig koll pÄ det men tÀnker att det kan förekomma viss fysiskt arbete. SÄ vill ju se lite pigg och arbetsförmögen ut ÀndÄ
 
Har en fundering som jag hoppas Buke all mighty ska kunna svara pĂ„. 😄 Har pajat ryggen, vet inte vad jag har gjort men troligen kompression som strular sedan förut eller nĂ„got nytt elĂ€nde. Jag vet inte. Det Ă€r inte bra alla fall.
Har en arbetsinervju pÄ onsdag nÀsta vecka och tid hos ortopeden veckan efter. Försöker mest ta mig igenom dagarna nu med alvedon och ipren fram tills jag ska till vc. FrÄgan Àr hur jag ska göra med intervjun, jag vill ju inte komma instapplandes som gamla Agda 95 som glömt rullatorn hemma. Men vill inte missa chansen till jobb heller. Det Àr en tjÀnst som boendestödjare, har lite dÄlig koll pÄ det men tÀnker att det kan förekomma viss fysiskt arbete. SÄ vill ju se lite pigg och arbetsförmögen ut ÀndÄ
AlltsÄ man kan ju ha ett blÄmÀrke efter att ha ramlat pÄ en isflÀck eller vad som helst...

Det finns ju egentligen tvÄ alternativ.
Antingen gÄr du och sÀger att du gjort illa dig hÀromdagen bara (oklart om jag hade sagt nÄgot om lÀkartid veckan efter, det beror lite pÄ hur de hade reagerat om det hela).

Alternativ tvÄ Àr ju att sÀga att du blivit sjuk och höra om ni kan flytta intervjun. Sjuka kan ju alla bli, men jag hade nog kört pÄ alternativ ett.
 
Har en fundering som jag hoppas Buke all mighty ska kunna svara pĂ„. 😄 Har pajat ryggen, vet inte vad jag har gjort men troligen kompression som strular sedan förut eller nĂ„got nytt elĂ€nde. Jag vet inte. Det Ă€r inte bra alla fall.
Har en arbetsinervju pÄ onsdag nÀsta vecka och tid hos ortopeden veckan efter. Försöker mest ta mig igenom dagarna nu med alvedon och ipren fram tills jag ska till vc. FrÄgan Àr hur jag ska göra med intervjun, jag vill ju inte komma instapplandes som gamla Agda 95 som glömt rullatorn hemma. Men vill inte missa chansen till jobb heller. Det Àr en tjÀnst som boendestödjare, har lite dÄlig koll pÄ det men tÀnker att det kan förekomma viss fysiskt arbete. SÄ vill ju se lite pigg och arbetsförmögen ut ÀndÄ
Jag skulle nog trycka i mig allt smÀrtstillande jag hade den timmen. Om det Àr sÄ att du Àr sÀker pÄ att du kommer bli bÀttre snart, alltsÄ. Om ryggen Àr kroniskt dÄlig Àr det lika bra att ag vet det frÄn början.
 
GÄ dit och sÀg bara att du rÄkat gjort illa dig om du kÀnner dig stel just den dagen? Om inte annat visar det ju att du inte Àr den som stannar hemma för minsta lilla...
Att inte stanna hemma för minsta lilla Àr ju rÀtt bra att visa ocksÄ! Att dÀremot börja en arbetsintervjusituation med "Hej, jag Àr sjuk, kan vi skjuta pÄ mötet?" hade inte jag kÀnt var ok om jag verkligen inte pÄ riktigt var sjuk och smittosam.
 
Har en fundering som jag hoppas Buke all mighty ska kunna svara pĂ„. 😄 Har pajat ryggen, vet inte vad jag har gjort men troligen kompression som strular sedan förut eller nĂ„got nytt elĂ€nde. Jag vet inte. Det Ă€r inte bra alla fall.
Har en arbetsinervju pÄ onsdag nÀsta vecka och tid hos ortopeden veckan efter. Försöker mest ta mig igenom dagarna nu med alvedon och ipren fram tills jag ska till vc. FrÄgan Àr hur jag ska göra med intervjun, jag vill ju inte komma instapplandes som gamla Agda 95 som glömt rullatorn hemma. Men vill inte missa chansen till jobb heller. Det Àr en tjÀnst som boendestödjare, har lite dÄlig koll pÄ det men tÀnker att det kan förekomma viss fysiskt arbete. SÄ vill ju se lite pigg och arbetsförmögen ut ÀndÄ


En gÄng nÀr jag skadat knÀt och inte kunde gÄ sÄ bad jag om att fÄ en arbetsintervju digitalt och det var inga problem. Jag hade inte kunnat ta mig till stÀllet intervjun var pÄ just dÄ, det var tÀnkt att den skulle vara pÄ plats egentligen. Kanske ett alternativ att frÄga om det?
 
Jag skulle nog trycka i mig allt smÀrtstillande jag hade den timmen. Om det Àr sÄ att du Àr sÀker pÄ att du kommer bli bÀttre snart, alltsÄ. Om ryggen Àr kroniskt dÄlig Àr det lika bra att ag vet det frÄn början.
Ja, jag tÀnker att om det Àr övergÄende sÄ Àr det kanske till och med en fördel att gÄ dit, dra ett skÀmt om det och visa att man inte bangar för lite ryggvÀrk.

Jag kommer till exempel aldrig glömma förelÀsaren som kom instapplande och upplyste 300personer om att tanter inte ska klÀttra i trÀd...
 
Ja, jag tÀnker att om det Àr övergÄende sÄ Àr det kanske till och med en fördel att gÄ dit, dra ett skÀmt om det och visa att man inte bangar för lite ryggvÀrk.

Jag kommer till exempel aldrig glömma förelÀsaren som kom instapplande och upplyste 300personer om att tanter inte ska klÀttra i trÀd...
Jag har förelÀst pÄ morfin en gÄng, för att inte behöva stÀlla in. Egen begravning Àr vÀl ungefÀr det enda som fÄr en att stÀlla in en förelÀsning, det gör man bara inte.
 
Har en fundering som jag hoppas Buke all mighty ska kunna svara pĂ„. 😄 Har pajat ryggen, vet inte vad jag har gjort men troligen kompression som strular sedan förut eller nĂ„got nytt elĂ€nde. Jag vet inte. Det Ă€r inte bra alla fall.
Har en arbetsinervju pÄ onsdag nÀsta vecka och tid hos ortopeden veckan efter. Försöker mest ta mig igenom dagarna nu med alvedon och ipren fram tills jag ska till vc. FrÄgan Àr hur jag ska göra med intervjun, jag vill ju inte komma instapplandes som gamla Agda 95 som glömt rullatorn hemma. Men vill inte missa chansen till jobb heller. Det Àr en tjÀnst som boendestödjare, har lite dÄlig koll pÄ det men tÀnker att det kan förekomma viss fysiskt arbete. SÄ vill ju se lite pigg och arbetsförmögen ut ÀndÄ
Jag hade nog berÀttat att jag skadat mig och har en lÀkartid inbokad - men att jag hemskt gÀrna vill ha intervjun ÀndÄ, och frÄgat om den gick att ta digitalt?
 
Gör inte som jag gjorde en gÄng för deygt 20 Är sen.
Hade pajat mitt knÀ, hade skitont men vÀntade pÄ operation. LÀkaren hade skrivit ut Tramadol, vilket jag ju tog, men förstod inte riktigt att det skulle pÄverka mig sÄ mycket som de gjorde.

Var totalt off pÄ intervjun, och de till och med fick avsluta innan vi knappt börjat haha

Kan ju sÀga att jag inte fick jobbet, och tramadol Àr inget för mig
 
KÀnner du att du kan genomföra en vettig intervju Àven om du har ont?

Om du plir pÄverkad av smÀrtstillande eller av att du har ont bör du nog skjuta pÄ intervjun. Annars Àr det nog som andra sÀger snarare en fördel.
 

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • UppdateringstrĂ„d 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp