Arbetslös och föräldrarledighet.

daymint

Trådstartare
Jag är nu arbetslös och har BF 10/6 kommer av naturliga skäl nu inte söka ngt mer jobb innan ,orkar inte jobba ngt mer innan nu.Som tur är beräknas min SGI på min förra heltidslön vilket jag är mkt tacksam för.Jag har pratat med FK och jag ska vara inskriven på Af fram tills barnet kommer enligt dem,eller det blir väl tills det datum jag börjar plocka ut föräldrardagar.
Men sen kan jag väl inte vara inskriven på AF samtidigt som jag är föräldrarledig, då ska jag väl vara utskriven därifrån.A-kassan har jag tänkt avsäga mig snart för att spara dagar ifall jag behöver dem senare.Men kassakorten behöver man väl då inte längre ??Och hur gör man om min sambo vill ta ut föräldrardag, ska jag skriva in mig på AF även om det kanske bara gäller för två dgr eftersom vi inte får vara hemma samtidigt??Många frågor blev det, jätte tacksam om någon har svar :)
 
Sv: Arbetslös och föräldrarledighet.

AF meddelar din akassa om att du inte är inskriven längre, så den biten behöver du inte bry dig om.

Nej, du behöver inte anmäla dig till AF om din sambo vill vara hemma tex 1 dag / veckan...om det var det du menade ? Min sambo har gått ned i arbetstid och är numera ledig på fredagar. Han tar föräldrapenning fre, lör och sön...jag tar alla andra dagar.

Hemma får man vara samtidigt, men man får inte ha föräldrapenning samtidigt.
 
Sv: Arbetslös och föräldrarledighet.

Jag var oxå arbetslös när jag var gravid.
Jason var "planerad" till 6 feb-07. Jag började ta fp 1 feb (tyckte det var enklast att börja den förste en månad) och meddelade detta till AF. Då fick jag välja ifall jag fortfarande ville vara inskriven där och stå som arbetssökande.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Tänker att det finns väl någon här som vet hur jag ska göra :) Har jobbat i sommar (3 månader) och hade sista dagen igår. Därmed räknas...
Svar
7
· Visningar
1 021
Senast: MM
·
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 443
Senast: Keb71
·
Övr. Barn Har suttit och sökt på forum och lusläst FK hemsida men ändå inte fått någon klarhet i mitt dilemma. Så här är det. Har en dotter...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: LitenIsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp